måndag 29 juni 2009

25 grader i vattnet!!




Jisses vad det bloggas lite nu för tiden, både i min egen och bland mina "favvis-bloggar" som jag följer. Kan det bero på värmen måntro? ; )
Gårdagen bjöd iallafall på besök hos storasyster i Västerås, i hennes gigantiska hus, där hon bor med man och två busiga barn. Vi blev bjudna på grill-lunch med
 allt man kunde önska sig; det fanns både korv, kycklingspett och grillat kött, potatissallad, vanlig sallad, well you name it! Propmätta blev vi iallafall! 

Sedan var det dags att bada, deras pool som stått mitt i solen i flera dagar bjöd på härliga 25 grader i vattnet, underbart! Jag tror att vi plaskade omkring allihopa i minst 2-3 timmar, och barnen bara tjöt av skratt hela tiden. Maja älskade det, så  jag lovade att vi ska komma tillbaka till dem nån dag mitt i veckan om vi hinner.

Hemma jobbas det på för fullt kan jag berätta! Herman kämpar på för fullt med vår nya trall, som kommer att bli ca 70 kvm när det är klart, varav 25  kvm av dessa blir med tak. Det kommer att bli så hiiimla bra! Peter ska komma hit på
 onsdag och hjälpa mig att planera för belysningen i uterummet, och spottarna som vi ska sänka ner i trallen, och runt räcket. Sen vill ju jag bara handla massa fina nya krukor och lyktor till trallen, men men, inte prio just nu enligt mannen som bygger trallen, och det kan jag väl hålla med om egentligen.. (fast det kan jag ju
 inte erkänna!.. )

Nu ska vi visst åka och inhandla lite mera reglar till trallen, de sista var 
för krokiga för att använda. Ses!! : ) 

Här är markduk, singel och de första reglarna på plats.

1 kommentar:

  1. Men Elin Berg, nu är det dags att komma ifatt lite tycker Ida : )

    SvaraRadera