onsdag 17 juni 2009

Skarpnäck Tur & Retur

Oj, vad länge sedan jag skrev! Tänk vad dagarna går fort ibland, va.. ?

Igår eftermiddag var vi hembjudna till Anders & Lotta som bor i Skarpnäck, och det är som vanligt ALLDELESS för länge mellan gångerna vi ses! : ) Barn, sjukdomar, jobb och spelningar lyckas alltid hitta ett sätt att avboka och flytta fram våra planer, men när vi träffas är det alltid supertrevligt! Jag önskar bara att vi bodde lite närmre varann, nu hade vi inte setts sedan Hedvig fyllde 2 i januari!

Efter 2 timmar och ganska exakt 20 minuter kom vi iallafall fram, en biltur som annars i vanliga fall tar typ 50 minuter. Bilköerna var hemska, och hela tiden muttrade Herman "jag fattar inte att folk vill ha det så här varje dag, jag är SÅÅ glad att jag inte bor i Stockholm längre"..

Iallafall: barnen busade massor och vände nog uppochner på hela lekrummet, vi blev som alltid bjudna på jättegod middag, plus svenska jordgubbar och glass till efterrätt, barnen stojade och busade och blev alldeles för trötta, och vi åkte hem senare än vi hade tänk, precis som vanligt alltså! : ) Maja somnade i bilen lagom tills att vi passerade Grillby på hemvägen, men reagerade knappt när Herman bar i henne till sängen när vi kom hem.. Lillbus..

Idag ska vi beställa grus till baksidan, sisådär en 7-10 ton, så att trallbygget kan komma igång ordentligt. Svåger Miche skall komma hit och hjälpa till en stund på dan, och jag ska iväg till Hanna och fika och planera midsommarafton. Och kanske en tur till Växtriket oxå, har spanat in lite nya blommor till krukorna... ; )

1 kommentar:

  1. Äntligen lite uppdatering : )
    Kanske kommer förbi efter tvätten sen då, det blev bara två maskiner så vi håller nog inte på äna till kl 16. Puss!

    SvaraRadera