måndag 14 december 2009

Stolt mamma!

Idag är jag hemma och tar hand om halsen som bara fortsätter att kraxa.
Det är egentligen inte så farligt när jag pratar och så, men jag hostar helt sjukt mycket på nätterna, och när jag ska sjunga då... jag, jag skulle VILJA kunna sjunga just nu! Julhower, julspelningar, och en ankommande julkonsert och snart en massa centrumjulspelningar gör ju dessvärre inte heller så att rösten hinner vila däremellan. Så just nu vet jag inte ens om jag kan sjunga på Julkonserten  på torsdag, men jag hoppas-hoppas-hoppas! Vi har ju repat in en jättefin sång jag, Ida & Jonas som vi tänkte "blända" alla med, (nåja) men vi får helt enkelt vänta och se hur det går.. ; (
Så thé och sedan sängläge och vila, så mycket som det möjligt bara går för min del idag.


Imorse var vi dock uppe med tuppen. Maja har haft LUCIA idag på dagis, och jag kan skryta lite och säga att dom var SÅ duktiga så! Vilken skillnad mot förra året!!


Barnen skötte sig så fint, sjöng jättebra i sångerna, och såg så söta och fina ut! Jag kan meddela att jag torka de bort både en och två "stolta-mamma-tårar" medans de sjöng! Och en jätteeloge till alla underbara dagisfröknar som repat in de säker 15? sångerna som barnen kunde så fint utantill, vilket jobb! Jag var verkligen superimpad! Efteråt bjöds vi på traditionsenligt fika med skinkmackor, kaffe, varm choklad. Vilhelm & Waldemars mamma Carina hade dessutom bakat lussebullar och bjöd alla barnen på. 


Nu tänkte jag nog slumra en liten stund, innan busmonstret Maja ska hämtas... KRAM

1 kommentar:

  1. Vad skönt att höra att det inte bara var jag som blev tårögd vid luciafirandet idag :) Visst är de fina.

    Kram

    SvaraRadera