fredag 15 april 2011

Ledig fredag...

... är min dag!

Jag jobbar ju varannan lördag, så därmed är jag ledig varannan fredag, och idag har jag alltså varit ledig. Not to shabby! Hade ungefär 1000 saker som jag hade tänkt att hinna med, men det blev inte riktigt så, inte för att det gjorde nått egentligen, men det hade varit bra med ett par timmar extra, som vanligt!

Vi sov lite extra till att börja med, men jag var uppe och hade duschat till halv nio ungefär. Sen blev det långdragen frukost med äggröra och bacon (på Majas beställning), och thé vid köksön. Efteråt var Herman jätteduktig och tog tag i den stora pilen ute på baksidan, och började beskära den. Jag donade lite härinne, och sedan åkte vi iväg för att köpa lite nya blommor till krukorna på framsidan. Det blev först ett stopp utanför ÖB för penseér, och sedan till Växtriket för murgröna, vita våreldar,  nya kryddplantor, bellis, ny blomma till Majas rum i en söt ljusgröprickig kycklingkruka, ett par nya blommor till köket, lite fina kvistar, och lite annat smått och gott, så som det alltid blir när man handlar där. Till Hermans stora glädje, såklart! ; )
Lite av inköpen, innan de kom ner i krukorna 

Sedan hem och plantera, men det blåste så mycket så vi var bara ute en kort stund, innan vi gav upp och gick in och fikade istället.  Ida kom förbi en snabbis och sa hej oxå. 
Herman packade det sista innan Magnus kom och hämtade upp honom vid halv tre tror jag, de hade nått studiojobb som de skulle åka iväg på ikväll, i Hammarby sjöstad. Jag tror att de inte ska komma hem förräns i natt.




Krukan före, och krukan efter :  )

Och jag som hade hoppats på att få kaffebesök idag, men det hanns inte med tyvärr, och inte har jag druckit nått kaffe själv kom jag på nu, inte undra på att jag är sugen! Ska nog ta en kopp bums, tror jag! : )

Ikväll blir det bara mys för mig och Maja. Hon sprang förresten över alldeles nyss till granntjejerna Nora & Minna, men de skulle precis titta på nya Trasselfilmen, och Maja är ju fortfarande ganska rädd för den, så hon var hemma igen efter bara 20 minuter, lillsmulan...
Anyway, mys alltså, Maja har beställt pasta med räkor och kräftstjärtar, så det är vad som står på menyn! Lite bubbel till mig tror jag, Herman har ju köpt hem en ny låda av favvisbubblet! ; ) Sen blir det nog lite mera pyssel, jag har lovat att vi ska hinna med att göra lite kycklingar och Maja vill göra nått kul med alla fjädrar som vi har köpt. Får se vad vi hittar på!

Lördagen består av jobb för min del kl 10 - 15, och Maja ska vara hemma hos bästa Maria & Marcus under tiden, eftersom Herman ska spela in nya videon med Work of Art, och sedan blir det tjej-coctailparty på kvällen för hela slanten, ska bli supertrevligt!!  
På söndag kanske jag hinner baka lite, innan vi ska repa med SISTERS inför kommande gig, det ska oxå bli jätteroligt, vi har inte repat på jättelänge, och har MASSOR av kuliga och spännande spelningar inbokade nu under våren och sommaren ; )


(.. och lite egopepp så här på slutet: - 2 kg till denna vecka, jag som till och med fuskat och ätit toast till lunch! Jiho!! )

Ha nu en fin fredagskväll everyone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar