lördag 23 april 2011

Men hallå va kul det blev igår!!

Dagen inleddes med traditionsenlig Påskspelning för PRO på Ljunggården (?.. säger jag fel nu igen, jag kommer ALDRIG ihåg vad det heter!... Jo, det måste vara Ljunggården... eller...?!) med Sisters, alltså jag & Ida och tillsamman med DJ fat Babby Jones och Herman på gitarr och piano. Spelningen kunde faktiskt ha fått en trevligare start, men sura gamla gubbar kommer det alltid att finnas, så är det bara! Det som vore så himla trevligt, det vore om sånna som han fattade att vi var där av en anledning. Vi gjorde vårt jobb! Och har man sedan önskemål eller kommentarer man vill framföra så kan man faktiskt, FAKTISKT!!!, framföra dem på ett trevligt och hövligt sätt, även om man är 75 år! Det tycker iallafall jag, sen för övriga säga vad man vill om den saken!

Vi spelade iallafall på, två set med landgångsfika emellan som sig bör, och det kändes riktigt bra när vi var klara. Vi vände nog den där sura kommentaren till energi istället, och som vanligt så blev det nya spelförfrågningar tills i sommar, det ser vi fram emot!

Maja fick vara med under spelningen, och satte hela först set snett bredvid oss, med iPaden och lurar och tittade på film medans vi spelade, och dt gick superbra. När vi sedan skulle starta 2:a set, så var Herman lite väl snäll, och lät henne sitta med honom vid pianot, eftersom hon så gärna ville det. Hon loooooovade att sitta HELT stilla, heeeela tiden! Jo hej du, trodde han verkligen det? ; )
Efterföljande 4 låtar blev istället en balett- och dansuppvisning, där Maja ett flertal gånger snubblade över monitorerna som låg på golvet, nästan välte Hermans noter ett par ggr, höll på att riva ner hela pianot över sig då hon dansade framför oss och inför alla som tittade på. Tanterna & farbröderna tyckte visst att hon bara var så söt och rar och duktig som dansade så fint, och visst, jag kan hålla med om att det var gulligt, men ändå vääääldigt irriterande.... Och jag vet, det var vårat eget fel, men ändå.....  Man hade ju hoppats att hon skulle sitta som ett litet ljus och bara vara underbar och säga "Jag heter Maja och är 4 år" när tanterna undrade, och sedan inget mer. Välartad som få! Men icke.. Skam den som ger sig!

Efter giget blev det hem för en stunds vila, och omladdning inför kvällen.
Maja vilade i sitt rum, och jag & Herman däckade i varsin solstol på baksidan, det var helt underbart skönt att ligga och slumra medans solen sken! Ni vet, när man liksom glider in och ut ur sömn, och har inga måsten just då! Bästa stunden på dagen nästan! : )

Kl 18 lämnade vi Maja hos Hanna (Super-super-supertack igen för barnvakt!!), sedan pickade vi upp Ida, och sedan körde Herman oss till Jonas & Helena, innan han själv åkte ner till Klara Hall för att förbereda det sista inför giget, och förfesta med killarna. 
Jag & Ida, tillsammans med Eva-Karin, Bosse och ...... ???? .. fasen, jag och namn!... blev bjudna på jansson, sill, gubbröra, ägghalvor, mandelpotatis, bröd, vin och alldeles för många nubbar! Men det var SÅ gott, och vi hade riktigt riktigt supertrevligt, och sjöng flera (ibland lite tvivelaktiga) men dock 3-stämmiga snapsvisor. Tack H & J för att vi fick vara med! : ) 

Sedan blev det taxiresa ner till Klara Hall, och det var nog tur, annars hade vi nog aldrig kommit ner! Spelningen va jättebra (lite starkt ljud dock, trots öronpropp), de röjde på och såg ut att ha kul på scen, och vi på golvet runt vårat bord hade oxå galet roligt! En av de bästa kvällarna ute, skulle jag faktiskt tro! Kan inte komma på när jag blivit SÅ mycket pussad på kinderna senast! : ) Både nya, gamla, och jättegamla vänner gjorde detta till en FAB kväll! Thanks to everyone!













Idag blir det Påskfirande med hela familjen hos Syster Åsa: alla syskon med sina familjer kommer så det blir nog fullt ställ all night long! KRAM E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar