måndag 22 augusti 2011

Hur många såg nya avsnittet av "Fruarna" ikväll? Helt galet, man bara MÅSTE ju följa (även) denna säsong. Ja menar, om det här var första avsnittet, vad händer sen? Bara älskar dem, dom är ju sååå sköna! 

Det har varit en lugn kväll ikväll, det känns som att dagens väder har inbjudit till mys & soffläge. Kom hem till en nästan färdiggjord middag, Herman gjorde supergoda pannbiffar på min önskan, som serverades med stekt lök, sås, lingon och en jättesallad. Potatis till resten av familjen. Lite soffmys efter det, nattade Maja, och sedan tog H& jag ett bad with lots of bubbles (bara älskar vårat bubbelbadkar!) innan det var dags för fruarna. 
Nu har vi suttit en stund med datorn och ritprogrammet också, och klurat på hur vi ska få till det "ultimata" boendet, när vi väl får svar på vårat bygglov. Som såklart kommer bli godkänt. Såklart. Vad annars? Ingen tvekan! Tveklöst... Jodå! Så blir det, any day now... *mutter mutter* ... 

Det svåraste just nu är tvättstugan, som jag kom på att vi kunde flytta (från platsen närmast köket ut till nya delen, nära hall & badrum) för att maximera "användbarheten" och att det ska bli mindre stök inne i huset. I hope! Så vi flyttar ite väggar, ritar dit nya skåp, vrider och vänder, ja ni vet. Pyssligt & pillrigt, men himlans kul att se vårat (förhoppningsvis) nya hem växa fram och bli så bra som det bara är möjligt.

Imorgon fyller min Herman 35, det blir nog ett ytterst stillsamt firande; kalas överlag sådär är inte hans favvisgrej I think, men lite kalas får man lov att stå ut med, allraminst för min & Majas skull, vi gillar ju att kalasa!
Nu ska jag hoppa i säng, och fnula lite mera på det här med torkskåp eller ej . 
Kram & Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar