måndag 25 mars 2013

Fre - lö- sö

Vi har haft en bra helg, även fast Herman har jobbat både lördag och söndag. I fredags jobbade han hemma med huset fram till kl 14 ungefär, och sedan åkte vi till Erikslund på eftermiddagen. En av mina absoluta favvisaffärer har nämligen ÄNTLIGEN öppnat, de hade invigning på torsdagen, som jag missade. Jag hittade en hel del, varav en ny kavaj som jag köpte! Längtar efter mera sol så kan man ha den utomhus!! :) Annie & Micke och kidsen mötte upp oss där, och vi shoppade en stund, och fikade innan vi skiljdes åt.

Vi handlade en snabbis på Citygross innan vi åkte hem, och sen blev det sallad med grillat kött och färska räkor till middag. Supergott!! Självklart kollade vi på finalen av Gladiatorerna, Majas favvisprogram just nu. Jag själv skulle kunna vara utan det..

Lördagen tillbringade jag och kidsen ihop med Gabriella och hennes barn på stan! Det blev promenad, lekparken, pizzalunch och lite fönstershopping innan vi landade hemma.

Igår åkte vi med när Herman åkte till jobbet, det är så perfekt att följa med på söndagar, eftersom han bara jobbar 12-16 då. Så jag och Maja gick och kollade i affärer medans Molly sov så snällt i vagnen. Vi fikade på vårt favvoställe, och sen avslutad vi på Panduro och köpte lite saker till påskpysslet  innan det var dags att åka hem. Det blev ett stopp på Leos Lekland oxå, med på tok för mycket folk och för hög ljudnivå för min smak, men vad gör man inte.. 
Vi fikade på Espresso House såklart. Vårt bästa!

Idag har jag varit yr, så det har varit en lugn förmidda. Vi passade på att ta en liten promenad när jag hämtade Maja på skolan, det var ju så himla fint väder, men jag ska se om hon kan få skjuts till dansen i eftermiddag. Den här jäkla yrseln vill ju inte gå över, och det känns ju halvbra att köra bil när det snurrar så i huvudet..

Puss på er bloggisar, hoppas ni mår bra idag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar