tisdag 31 mars 2009

Nyaste inköpen

Vi var iväg en stund igår eftermiddag jag & Maja, och handlade lite. Det var skönt att komma hemifrån en sväng, Maja var lite rastlös så det passade perfekt att åka iväg en stund. Hon var så duktig i affären, och gick snällt bredvid vagnen, istället för att sticka iväg och inventera i alla spännande hyllor som hon brukar. : ) Det var rea på böcker fortfarnde, så vi köpte med oss ett par hem. Framförallt några till Maja, men oxå några till kommande födelsedagar bland Majas kompisar.

Nya "Spöket Laban-filmen" har precis blivit släppt, och Maja råkade SÅKLART se den i hyllan bland alla dvd:er, trots mina försök till omvägar.
- "Men mamma, jag BEHÖVER den här filmen"... blink blink...
Ah, hur är det möjligt, övertalningsförmånga redan vid 2 års ålder! Jag törs inte ens tänka på hur det blir om 10 år!! Svag som man är åkte filmen ner i vagnen, men jag ska försöka gömma den lite, så kan den få bli en bra påskpresent istället för en massa godis i påskägget.

Ett par snygga grönochvitprickiga handdukar blev dagen fynd, och hänger så snyggt i köket. En skål i samma serie kunde jag inte heller motstå. Ser riktigt vårigt och fräscht ut. : ) Och hoppas att vädret blir så bra som "de "lovat nu till helgen oxå, så kan man kanske vara ute i trädgården och pyssla lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar