onsdag 2 september 2009

Nytt litet "byggprojekt"


Mycket att göra, brukar bara bättra på min iver att fixa mer åt mig själv (alltså mig & Herman) att göra.
Alla som känner oss vet att det alltid är olika projekt på G.
Så varför inte ordna att till?
Inget stort denna gång kanske, men ändå ; )

I köket har vi en liten myshörna, bestående av två bänkar med förvaring i, (Ikeas Bestå) som jag sytt dynor med överdrag på. Superskön, och lite extra sittplatser i köket, och kanon som "förfest-soffa till mingeldrinken", eller när Maja velat vara med mig i köket när jag lagar mat, då har hon ofta legat där och myst med en bok.

Samtidigt har jag tröttnat på att dra min symaskin fram-och tillbaka ur sitt skåp, så fort jag vill sy eller laga nått, eftersom jag ändå helst har velat sitta vid matbordet när jag ska sy. Men nu vill jag faktiskt ha ett eget bord! Ett bord där maskinen kan få stå framme hela tiden, och alla mina sygrejer finns precis där jag behöver dem. Plus alla pyssel-o och scrap grejer som trängs i både skåp och lådor lite överallt...

Så; vi har flyttat ut den ena bänken, och inhandlat ett litet bord på Ikea, och klämt in det bredvid den kvarvarande bänken. och så Voila`: en syhörna gjord!
Ska bara fixa till den lite med en lampa, lite snygga burkar till alla sygrejer, ska bli såå skönt att ha en "egen vrå"!

Sen när man ändå är igång: På köksön har vi 2 st stora jalusiskåp ståendes, fulla med porslin, kaffe, theburkar, vällingburken, vattenkokaren, medicinskåpet, papper, sladdar, räkningarna, sugrör och diverse skräp. Man får verkligen plats med HUR mycket som helst i dom! Men nu har jag kommit på en ny idé, och vill ha två öppna hyllplan istället. Herman jublar inte direkt, "Det är inte ens 1 år sean vi bygggde köket, ska du ändra dig NU?!"
Well.. JA det ska jag, man kan väl ändra sig igen om man måste.. eller vill! ; )

Så nu vi har köpt in MDF-board som skall sågas och målas bli till hyllplan (hittade INGA hyllplan som var i rätt size), och jag har köpt konsoller som jag håller på att måla vita. Sen fattas bara lite belysning under hyllorna, men det skulle Herman fundera ut nått snyggt.

Och såklart: skåpen ska tömmas (Fyy vad tråkigt!) och monteras ner först, och nya hyllorna ska sättas upp på väggen. Visar bild sen när det är klart! Nu; åter till målningen : )

1 kommentar:

  1. Var glad att du har hittat en karl som gillar dina projekt endå, min bara suckar och frågar om det verklign är nödvändigt..oftast när jag tänkt efter igen så är tycker jag inte att idén var någe bra, så det är kanske tur att jag har han :)

    Jag älskar förresten min köksmaskin, fick den av älskade maken och barnen i födelsedagspresent. Tror nog att den är lika bra som en Kitchenaid, men den är lite mindre och tar inte lika stor plats och så kostar den ju som sagt en bråkdel av vad Kitchenaiden gör, så för det priset kan ma baka väldigt mycket innan man kommer upp i samma summa :). Jag gillade att baka innan och bakar ännu mer nu, säkert några gånger i veckan. Helt klart värt sitt pris :)

    Kram

    SvaraRadera