fredag 4 september 2009

Tjejlunch & "Världen bästa jeans"!


Igår hade jag bokat in en lunch tillsammans med småsyrrorna, för det var helt enkelt på tiden för lite tjejsnack. Plus att ingen av dem någonsin ätit på Rest. Kungsbacken (en av mina favvisar just nu), så det var det verkligen dax för, enligt mig : ). V träffades där straxt innan kl 12, och kom nog inte därifrån förräns 20 över 2, långlunch med andra ord, men det var iallafall såå himla trevligt. : ) Och dessutom Supersupergott, som vanligt! Jag & Ida åt halstrad lax, och Hanna åt grillad kycklingfilé.

Efter det gick vi på stan en sväng, för vi ville kolla på skor. Jag skulle vilja ha nått lagom höstigt, som passar en hyffsat varm dag, och gärna med något inslag av turkost på. Och kanske en liten liten klack, lite lagom lekpark/barnvagnsvänlig sädär. Jag är ju nämligen en sån som gillar att gå barfota, så länge det bara går. Från april till oktober är jag i princip strumplös, om det inte inträffar nått väldigt konstigt. "Så länge det är varmt väder är man BARFOTA!"

Jag tror att jag har haft strumpor kanske en eller två gånger den här sommaren, och den ena var vid nått tillfälle när det spöregnade, och jag hade på mig stövlar (vilket INTE är att rekommendera barfota, trust me; jag har försökt!) Vi hittade inget iallafall, men det hade kommit in en hel del höststövlar och liknande, om man är på jakt efter nått sånt.

Precis när vi skulle skiljas åt och cykla hem igen, kom jag på att jag skulle springa in på H&M och köpa en ny mascara (dom har rabatt på Loreal´s denna vecka). Hittade en, 40:- billigare än vanligt , tack för det H&M. : ) Kollade en snabbis bland barnkläderna oxå (såklart) och blev jätteglad när jag hittade "Världens bästa barnjeans"! Och nu måste jag ju bara dela med mig av dom här:
Barntjej-jeans, blåa/lite slitningar med rosa sömmar, supersköna, mjuka i tyget, sitter jättebra (iallafall på Maja) resår OCH snörning i midjan så dom sitter uppe, och resår vid fötterna så att dom inte ramlar ner och blir skitiga på en gång. Sen priset: 98:- !!! Hello, det är ju HUR billigt som helst!
Jag köpte det första paret när Maja var liten mest för att testa, dom var ju så himla billiga. Men dom har verkligen blivit favvisbyxan här hemma. : )
Hon har haft ett par i varje storlek, och jag köper nya så fort jag hittar. Dom är verkligen kanon, en riktigt bra byxa till ett skitbra pris! Har ni missat dom så kan jag bara rekommendera att köpa dom bums! (Finns både på nätet och i butik)
Jag har för mig att samma byxa finns som killmodell oxå, men då är det med gråa muddar istället har jag för mig, men annars samma byxa. Storesyrran har dom till sin kille, och hon är lika nöjd : )

Jag köpte ett par "vinterstövlar" som jag hittade oxå, mest bara för att dom var lite roliga. Inget som kommer att funka på dagis eller när det blir svinkallt ute, utan kanske mest som en lite coolare höststövel till kjol, eller om man bara ska gå på stan. Ingen lekstövel alltså, utan mer en "kalas-stövel" som Maja skulle sagt. Hursom, dom kostade 179:- har jag för mig, och det kändes lagom. Ett urgulligt rött diadem med vita prickar blev det oxå i påsen!

1 kommentar:

  1. Visst är de bra, jag älskar dem jag med, men hittar sälla i Patricias storlek..är nog inte snabb nog :)
    Kram

    SvaraRadera