onsdag 7 oktober 2009

Dagens tips:

Dagens tips får idag bestå, faktiskt även till min egen förvåning, av: Korv.
Falukorv, dessutom.


Vi brukar köpa Scans vanliga falukorv, eller allra helst deras Premiumkorv (mera kött och mindre fett, huuuur god som helst) när vi ska äta korv. Om Herman fick bestämma så skulle vi säkert äta korv 3-4 ggr i veckan, och jag kanske 1-2 ggr i månaden. Men men, vi kan inte tycka lika i allt. ; )


Hursomhelst, häromdan köpte jag iallafall en annan korv, nämligen Melkers Chorizofalu, som vi åt till lunch idag (med gårdagens stuvade makaroner till). Helt ärligt så kan jag säga att den var riktigt god. Gillar man vanlig chorizo som man slänger på grillen om somrarna, så kommer man nog att älska den här.


Och jag, som till vardags INTE är nån korvfantast, tyckte att den var förvånansvärt god. Nu stekte vi den bara precis som vanligt, men jag kan tänka mig den nog den vore riktigt god att göra korvstroganoff på, eller falukorv i ugn. Den var kryddig, absolut, men inte för stark. Maja gillade den och ville ha mera.


Det var lunchen det, idag till middag blir det wraps på kycklingfärs med mangoraija, 
grönsaker och skivad banan till. Mums!!

2 kommentarer:

  1. Åhh, bästa maten juuu!
    Det sistnämnda alltså : D

    Själv får man nöja sig med ravioli..

    SvaraRadera
  2. Den är jättegod och att skära falukorv och sen grilla är kanongott..
    Lite mer krydda, lite mer smak...
    anki/barbakvinna

    SvaraRadera