onsdag 28 oktober 2009

Spindlar & dans

Igår var det dags för showträning på Musikskolan, vi fick äntligen lite nya koreografier! Förutom att mitt huvud måste varit på rast eller nått, för INGET fastnade, så var det en ovanligt rolig träning, det kändes som att de flesta var på G! Men men, det kommer nog att sitta snart, ge mig lite tid bara. Var ovanligt duktig igår, och fick t.o.m. med mig videokameran hemifrån, så nu kan jag öva hemma oxå, bra bra!


Det som inte var så bra dock, var att jag missat att övningstiden hade ändrats, från 18.30, till 19.00 istället.Vilket jag upptäckte när jag stod på musikskolans trappa, iklädda endast träningskläder och capribyxor, och porten var låst. Jag ryckte i den ett par ggr.. inget hände.. kollade på mobilen att jag inte hade tagit fel på tiden.. ryckte lite i dörren igen... inget hände... kall och hyffsat sur ringde jag upp Jonas.


- Hello, kan du komma ner och öppna åt mig, nån idiot har låst dörren?! 
- Men vaddå..? 
- Ja, vart är du, kom ner?! 
- Men, jag är ju hemma, övningen börjar kl 7 idag...


Well well, efter en liten stund kom det fler som oxå tagit fel på tiden, men vi blev iallafall insläppta till slut. Något kalla, dock. Hoppas man klarar sig utan förkylning ett tag till ; )


Igår efter dagis så passade jag och Maja på att pyssla lite, resultatet blev ett par spindlar och lite spöken till fönstret. Kan ju vara fint nu till "Allahelgona" & "Halloween" tänkte jag. Får se om vi fortsätter på vår lilla spindelfamilj idag efter dagis, kanske kan göra ett par till!


 

Här är resultatet: spindlarna är gjorda av mjuka kulor som jag hittade i ÖB´s pysselhörna, och piprensare. Ögonen är vanliga knappnålar. 
Sen tyckte Maja att "dom ska bo på det där fina fatet med ljusen, då kan vi lägga dit mat till spindlarna oxå.." Så det fick bli ett litet ljusarrangemang helt enkelt, med lite murgröna från trädgården, grönt trassel, och en mandarin fick (mot sin vilja) ställa upp som "pumpa".

1 kommentar:

  1. Vad pysslig du är. Kan hålla med om att mandarinen ser lite grinig ut ;)

    KRAM Madde

    SvaraRadera