lördag 10 december 2011

Sången som vi ska sjunga nyss....

Ja ja, jag bjuder på den, det blev bara så!
(Fast jag tror inte på det riktigt, men Okej då!)
När jag ska presentera under våra konserter eller shower, så blir det faktiskt så ibland, det händer att det bara bubblar upp en massa grodor i huvudet eller munnen på mig, och efteråt blir de nästan som en minneslucka; jag vet inte riktigt vad som har hänt eller vad jag har sagt. 
Därför är det SÅ mycket bättre när man är 2 som presenterar ihop, nån som håller ordning på mig, och som man kan bolla och leka lite med, eller se till att man håller sig till "manus", eller helt enkelt bara stå och göra EXAKT likadan rörelser som.. haha...

Kvällens Julkonsert i Breds Kyrka gick jättebra, trots att jag åkte dit med extremt blandade känslor och förväntningar. Vi sjöng för fullt hus, och jag hörde flera av gästerna säga efteråt att det var "såå mycket bättre än förra året" och "Nu börjar julen för mig!"
Jag & Jones sjöng "våran" nya låt "Vit som en snö", och jag tycker att det blev jättebra, den är så himlans mysig i all sin enkelhet... 
Det hade ju iofs varit trevligt med lite snö, när vi var där förra året (den 29 oktober) så fick vi pulsa i snö medans vi roddade allt efter giget, det minns jag sååå väl! Och även idag avslutade vi med obligatoriskt häng/fika på Donken, det var välldans lugnt och skönt och trevligt!

Nu har jag precis fått i mig lite thé och ett par dumlekolor (No, jag KAN inte släppa mitt socker!), som Herman hade fixat så fint när jag kom hem. Vi hann sitta en liten stund framför brasan och mysa, medans tv´n som stod på i bakgrunden annonserade vem som vunnit årets upplaga av Idol. Vi pratade faktiskt lite om det i bilen på vägen hem, jag, Emelia & Jones, om Idol och True Talent, vad vi tyckte och så.. I år är nog faktiskt första året som jag verkligen inte har haft nån koll på programmen, det känns ju bara som att det är snorungar som är med dessutom. När blev vi så gamla, hörrni?

Imorgon är det jobb ett par timmar, sedan ska jag hem och städa och få lite ordning, och förhoppningsvis lite mera julfint! Vi har dessutom bestämt, att för första gången någonsin ta fram granen INNAN jul, och inte bara dagen innan som vi alltid gjort. Då hinner ju den bara stå någon dag och sen tröttnar jag fort; den tar plats och efter nyår brukar jag vilja städa bort julen, och då har man ju bara "varit med gran" en ynka liten vecka, och det känns väl fnuttigt? Så i år provar vi nått nytt på den fronten!

Söndag är INGET bokat, så vi får se vad som händer, 
det kanske är nån som vill umgås lite?





"Älskling,
Jag kommer sent inatt
och ändå vet du att
Min kärlek har Du för alltid
Den är vit som en snö.."

1 kommentar:

  1. ...va? Pulsa i snö i Bred förra året? Har en bild från den kvällen; http://kawrtnee.blogg.se/images/2011/oktober-10-696_179850506.jpg - inte en snöflinga! Så jag vet inte vad du pulsade i.... ; )

    SvaraRadera