tisdag 19 maj 2009

♥♥♥ Johan & Tessans bröllop ♥♥♥

♥♥♥

Jag kommer inte orka att skriva allt som hände under helgen nu, men det var i alla fall en jättetrevlig helg som gick i ”Kärleken tecken”. Jag kör en liten snabbsummering nu, så får vi ta hela storyn en annan dag:


FREDAG: Till Maria I direkt efter jobbet, för att hälsa på en snabbis och tigga lite kaffe, samt hinna träffa Maria B och barnen som också var där. Bakas hade med skor till mig, så nu har jag ett 2:a par om det behövs senare under kvällen oxå.. : ) Sen hem, försöka hinna ge Maja uppmärksamhet samtidigt som man rakar benen, målar naglar, städar & fixar, och gör middag. Som inte alls blev så himla hemlagad och ultra-super-duper-nyttig som jag hade tänkt, men iallafall nått som gick fort och som Maja gillar: Kyckling och Mangoraja dip, i soffan : ) Jag hade tänkt göra en pasta med kräftstjärtar till mig, men det blev en smörgåsvariant istället, varpå Maja tyckte den såg jättegod ut och åt upp alla mina kräftstjärtar. Så jag åt det som blev kvar av mitt bröd, och ”löven” (salladen) för den gillade inte hon. Ett par av hennes kycklingbitar lyckade jag knycka åt mig istället, när hon hade blivit mätt. Nåja, vi fick i alla fall middag & mys i soffan, och det var inte illa! : )

LöRDAG: Upp tidigt och körde Herman till Gunilla för klippning. Jag & Maja passade på att åkte till Ica Maxi under tiden, och inhandla godispåsar och lite vattenpistoler att ta med till kusinerna i Västerås, där hon skulle tillbringa natten. Sedan hem och åt frukost med nygräddat bröd, mums! : )
Jag packade det sista till Maja, och Herman körde sen till Västerås för att lämna henne, samtidigt som Åsa kom för att sätta upp mitt hår. Det blev jättebra, och jag fixade de sista lockarna precis när det ringde på dörren. Herman ropade: Dom är här nu, för vi skulle få skjuts till och från kyrkan med Marcus och Emilia. Men det var brorsan med fru som kom på ett spontant besök. - Men hej, vad ni är fina, ska ni göra nått särskilt? Hello, Herman uppklädd i kostym och slips, och jag stod i klänning och högklackat, vad svarar man då? - Nejdå, vi ska precis ut i trädgårn och pula lite, sen tänkte vi grilla om det blir fint väder? ; )
Haha, det blev ett gott skratt när dom förstod att vi skulle på bröllop, så det blev till att ses en annan dag istället.
Bröllopet i Härkeberga Kyrka var i alla fall jättefint, och jag fick torka tårarna ett par ggr, särskilt när Nisse B sjöng. Det var helt galet fint, och jag hade gåshud på hela kroppen till slut. Det är fantastiskt vad den mannen kan sjunga, helt crazy! Låten passade jättebra, och jag såg minsann att Therese fick hålla tillbaka tårarna ett par ggr : )
När vi kom ut ur kyrkan var det strålande sol och vackert väder, och det blev pusskalas som sig bör!
Sedan avfärd mot festlokalen, Sävsta Bygdegård, där det bjöds på rosébubbel innan brudparet kom, och det minglades på gårdsplanen. Herman hann dricka… well, a lot och var jätteglad och pratsam! ; ) Det var fotografering för alla gäster och brudfölje sedan, innan vi gick in och satte oss till middag. Vi hade trevliga bordskamrater båda två, och det blev en härlig middags som avlöpte med massor av vackra tal, bus och filmvisning, skratt och tårar som sig bör. Maten var dessutom fantastiskt god, och dukningen var jättefin!

Fortsättning följer…. : )
Läs mer & se bilder på Tessans blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar