onsdag 6 maj 2009

Shopping i Hälla!

Shoppingtur igår kväll efter jobbet, på Hälla. Snälla syster Ida var supersupersnäll och följde med som smakråd och barnvakt till Fröken Bus. Tanken var att hitta "piff" till kommande kalas nu i maj: 2 st 40-års fester, och ett bröllop.
Hittade lite till mig, men av nån anledning så blir det ändå mest till nån annan. Nån som är typ en sisådär en meter lång.. ; ) Can you guess..? : P
Det mönstrade är en "boho-chic klänning" som jag beställde på nätet häromdan, och fick hem jättesnabbt på bara typ 3 dagar, på den här sidan. Jättebra nystartad sida med massor av snyggt i plussizes. Hittade två sjalar på H&M till, men kunde inte bestämma mig för vilken som blir bäst till, så jag köpte båda. Ida hade smycken hemma som jag kan låna, och de blir nog kanon till!
Kolla in vilken supersöt tröja! Vem vill INTE ha en tröja med en paljettglittrig prinsesstjej fram på magen?
Tja, det blev liiite till som synes. ; ) Allt kommer från Lindex, dom hade fått in massor av snyggt, precis i Majas stil. Hade lätt kunnat köpa minst dubbelt så mycket! Jeansjackan uppe i hörnet, hade den funnits i min storlek hade jag köpt den på störten! Och kan du se färgtemat.. ? : )
Och prickigt, I just loove!
Den här tröjan blev pappas favvis!
"KISS"i storlek 104, ett måste för alla coola tjejer!
Till mig hittade jag sen en svart vårjacka i mc-stil, som var jätteskön. Prickig (såklart!) sjal till blir pricken över i (hihi, ursäkta den dåliga vitsen!). Halsbandet från Guldfynd blev en favorit som jag bara var tvungen att köpa. : ) Det är ganska långt och dinglar en bra bit nedanför bysten. Glashjärtana var "snygga i typisk ögonskuggefärg" enligt Ida.
Idag kompletterades outfiten med coola skor till Maja. Ett par Rosa/vita Nike"springskor" till dagis, som Maja valde.
Dom röda Adidas basketkängorna var precis nyinkomna och nyss uppackade på Intersport, och blev min favorit. Skitsnygga ju!! Dom blir kanon till kommande fester!!

Nu väntar mys i sängen för mig och Fröken Bus, Pappa Herman är nämligen ute på eget Bus: Konsert med en av dom stora husgudarna "Lars Vegas Trio" som spelar på Mosebacke ikväll.
Maja ville ju posera lite med de nya skorna oxå innan läggdax, så den bilden får avsluta dagens bloggning. Kram & Gonatt : )



1 kommentar: