fredag 15 maj 2009

Torsdag, på väg mot helgen

Trött idag.
Jättetrött faktiskt, så jag borde verkligen försöka att komma i säng i tid ikväll, men det vet jag ju redan nu att det kommer att bli allt annat än tidigt. Säkert senare än vanligt bara för det.
Jag har ju massor av saker att göra ikväll, och inte blir det lättare av att Herman är borta på LLB-mässan, (som dessutom skall städas och plockas ihop ikväll, och köras tillbaka till butiken efteråt) och inte räknar med at vara hemma förräns tidigast 1 eller 2 inatt. Blä blä. : (

Ikväll ska jag först hämta Maja efter jobbet, sedan hem och förhoppningsvis laga någon god och kanske tom nyttig mat! Denna vecka har bara havererat vad gäller matlagning, jag vet inte HUR det gick till? Det har nästan bara blivit hämtmat, korv en kväll, och så köttbullsmiddag på IKEA en kväll, men det är lika illa det. Well, tur att inte alla veckor ser ut såhär i alla fall! : )

Sen ska jag försöka hinna städa lite: plocka undan, dammsuga, (svabba vore en dröm men det kommer jag inte prioritera då, jag känner mig) bädda rent, ta hand om ren tvätt, plocka undan alla smycken som fortfarande ligger framme i badrummet (Jag fick för mig i helgen som var att jag skulle gå igenom ALLA mina smycken och hårprylar och broscher och sånt, för att sortera och städa och kolla vad jag egentligen äger, och göra mig av med sånt som är gammalt, inte används eller trasigt. Jättebra initiativ, eller hur? Men jag hann knappt bara få fram allt, och sen kom det annat i vägen. Så nu, en vecka senare, är hela badrumsbänken och handfaten FORTFARANDE helt belamrat med mina prylar ÖVERALLT!! Man får liksom snitsla sig fram, för att ens kunna tvätta händerna eller borsta tänderna, till familjens stora glädje. Nåja, jag SKA få undan dem igen!)


Sen ska jag dessutom hinna att förbereda tills imorgon: få handväskan av Ida, raka benen, måla naglarna, göra provfrisyren hos Åsa, fixa och xxxx klart bröllopspresenten, slå in den och göra färdigt kortet, packa Majas väska med sovkläder och grejer som ska med till Gudmor Annie och kusinerna i Västerås… och säkert nått mer, som jag nog redan har glömt nu. Att stryka Heman skjorta tex. Och putsa mina röda skor som jag fick låna av Ingrid. Och sy klart alla paljetter på klänningen som jag ska ha imorgon. Ni ser, 3 saker till på en gång! : )
Drömmen hade ju varit att hinna sola ett par ggr också, vilket jag började planera för en sisådär 3 veckor sedan, men det har inte blivit av. Jag är lika blek som vanligt! ; /

Well well.
Igår blev det mat på Karavan i alla fall, för att hinna se Maja lite innan kören, och inte bara fastna framför spisen. Ida följde med också!
Hon var på sitt bästa bushumör, och visade mäkta stolt upp sin medalj (fast hon kallade det ”Modell”) som hon fått på dagis, efter att ha sprungit ”Korsängs-loppet”.
Sen till kören, och efter det styrelsemöte en stund för att bla planera köravslutningen. Hem och somnade så fort jag la huvet på kudden, Heman tycker nog att jag är jätteroligt just nu..
Nu måste jag nog jobba lite! ; ) Har förresten nyss bokat lunch med Hanna & barnen (och kanske att Ida följer med om vi får ”liv” i henne så dags)på Donken (surprise, snabbmat, varför inte köra det kortet ut hela veckan?), ska bli trevligt!

1 kommentar: