tisdag 21 juli 2009

Tapeter, Ikea och trånga jeans!

Igår: Vi var hela eftermiddagen och kvällen hos Ida&Miche igår, och hjälpte dem med tapetsering. (Som jag vet ALDRIG skulle ha blivit gjorde om inte vi gjort det! Cred til oss!) ; )

En jättefin brun/bronzig/snirklig tapet skulle upp i vardagrummet som fondvägg, mot den bruna väggen som Ida målat. Och det blev verkligen jättesnyggt! Sen hittade vi även den gröna fina tapeten med massa blad på (som Ida köpte för typ 4 (?) år sedan och som bara blivit liggandes i en byrålåda sedan dess!!!) och bestämde att vi slänger upp den med när vi ändå höll på.

Sagt & gjort, Herman är värsta tapetkungen och tapetserade även den lilla väggen vid matplatsen, med kanonresultat! Miche fixade middag: tjocka grillkorvar med bröd och pastasallad som blev klar sedan festen i helgen. Jag var jättehungrig och åt 2 korvar, fast borde kanske nöjt mig med en.

När vi fikade innan glömde jag ”mitt nya Liv”, och tog en kaka av bara farten (chokladsnitt bakade av världens bästa granne, tant Marianne. Som för övrigt bakade 3 sorters kakor till Majas kalas, när jag inte skulle hinna: Fyllda flarn,

 chokladsnitt och vaniljhorn, bara för att vara snäll. Va, vilka grannar man har, helt underbart! Love them!! ). Jaja, det blev bara EN liten kaka då iaf.. ; )

Idag: Tur till Ikea idag hela familjen, Ida&Miche följde oxå med. Lunch på Ikea-restaurangen, vilket var premiär för Miche. (Hur kan man INTE ha ätit där??!) Well, nu är han invigd iallafall. Köpte lite småprylar, inget jättekul, men ett par fina ljusstakar på  rean, som jag kikat på sedan i höstas.

Ida hittade flera hyllplan plus konspller, så i kväll ska vi dit igen. Först bli bjudna på middag: Spagetti såklart Barillas Capellini, godaste speggettin nånsin!) & köttfärssås, och sedan montera hyllplan i kök och badrum.

Hittade på ett annan butik lite fina krukor/höga vaser och pilbollar, som ska få pryda baksidan och nya fönstrena i köket. Ville köpa en fin stjärnlampa också, men det får bli en annan gång.

Idag hade jag förresten mig mina nya mörka snygga caprijeans som jag köpte på Lindex tidigt i våras. Dom var precis för små när jag köpte dom, men tänkte att det lilla hinner jag ju gå ner till dess. Joho, just snyggt! Dom hade om möjligt blivit ännu tajtare kring magen, men What the f**k, jag ville ha dom på mig! Så; det blev BÅDE ”hålla-in-trosor", OCH mitt långa "hålla-in-linne", sen satt dom som en smäck! (Och jag kunde knappt böja mig ner, men det är ju en helt annan femma!) Kände mig faktiskt lite snygg, till och med! : )

Nu ska vi se om familjen vaknat från sin tupplur, så kan vi kolla vart dom nya krukorna ska få stå. Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar