måndag 27 juli 2009

"Vuxentid" e lyx!


Fick sovmorgon imorse och sov ända till kl 9.00, gick upp, duschade, och fick sedan sätta mig vid dukat frukostbord, inte illa va? Är sååå glad för min familj, världens bästa!! 
På förmiddagen när vi hade hunnit plocka och dona lite som vanligt, dök svågern Micke upp med släp, och skulle hämta allt som Herman sågat ned från vårat gigantiskt stora pil-träd, som de skulle få till ved. Med sig hade han även (helt oväntat!!) familjen, alltså min storasyster Annie (som jag träffar aaaaldeless för sällan, det måste vi bli bättre på) och även Majas busiga kusiner Lukas och Clara. Supertrevligt!

Jag hann bara prata en liten snabbis med henne, men barnen hann leka en liten stund iallafall, för jag hade bokat "Lunchdate" med Mariorna sedan innan, helt utan karlar och barn. Och som jag hade längtat!! Kändes som att det var minst 100 år sedan vi sågs!
Vi startade som vanligt med Sushi-lunch (lika gott som vanligt, jag tog 10-bitars, bara lax of course, haha!!). Hann med massor av uppdateringar, "skitprat" om våra män (och diverse sexdetaljer som vi inte ska nämna här), och allmänt blaj och roliga uppdateringar. Super-super-nice hursomhelst. 
Sen gjorde vi stan, och besökte bl.a banken, Apoteket, Lindex (köpte svart tunika och blanka tights), Åhlens (köpte småprylar till badrummet, Pippi-glas till Maja, och suktade efter JÄTTEFIN höstjacka!!) innan det blev dags för fika på "Tant Greddelin". 
Maria & Maria (Bild från i julas, på Julbord vid Haga Slott)
När vi väl kom hem hade kl redan blivit 4, och vi möttes av en jätteglas Maja i dörren, det kändes bra.
Maria B behövde en klänning till ett kommande Bröllop de ska på nu i augusti, så jag lånade ut lite som hon skulle hem och prova. Så himla bra dag, brudar, det måste vi göra om snart igen!! : )


Sedan blev det dags för family-time, och Maja bestämde att hon ville ut och cykla. Kastade snabbt ihop en påse med diverse gamla kakor, och sedan cyklade vi mot hamnen på jakt mot hungriga änder. Hittade ett par, som tyvärr inte var lika hungriga som Maja ville att de skulle var, men hon kastade ändå i säkert ett kilo pepparkakor i det redan grumliga vattnet. Nåja, hon var ju nöjd till slut och tyckte att det var jättekul ändå. : )
Hängde vid fontänen vid Biblioteket en stund, sedan åkte vi upp mot stan, jag ville så gärna visa Herman jackan jag kärat ner mig i. En timme senare cyklade vi hem igen då det blivit dags för middan, MED jackan! Herman tyckte oxå den var supersnygg, och köpte den till mig, värsta bästa mannen!! : ) 
Köpte även ny mysdress till Maja, (jättefin rosa Bamse-dress med Lilleskutt på från Lindex), nya "vindbrallor" till Herman från Dressman, och det bästa av allt: en ny Blender!! Har kollat efter en ny jättelänge, och trodde att den jag ville ha hade utgått, men hittade den idag, så nu står den så fin och blank på köksbänken! Smoothies och drinkar; here we come!

Kvällen har varit jättemysig; Maja somnade utan bråk, Herman har varit i garaget och fixat, och jag har legat i soffan och myst en stund framför tv´n. Bästa sköna, softaste dan på länge, bättre än så här kan man nog inte ha det!! 

♥♥♥  KÄRLEK  ♥♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar