lördag 1 augusti 2009

Lördag och mera regn

Är sommaren slut nu eller?
Why isåfall? Jag som knappt tycker att det börjat än!
Iochförsig, visst: vi har "fått" grymt mycket bonustid tillsammans hela familjen, nu när vi båda är hemma. Och vi har hunnit massor, mycketmycket mer än vad vi annars skulle ha hunnit på en vanlig sommar. Herman har haft olika projekt varenda dag och har väl knappt varit ledig mer än en liten stund, ivrigt påhejad av mig..  
Och så jäkla mycket CRED till honom för det!! 

Det har ju knappast varit HANS högsta önskan att få gräva upp (även denna) tomt till oikännelighet, eller att bygga världens största och bästa trall, och snart ett "uterum", renovera våran tvättstuga (snart klar, det blir såå fint!) kapa ner Munkans högsta träd, köra till Återbruket var-och varannan dag, säkert hundra besök på Stens och Bygg Max och Coop Bygg (okej, kanske inte 100, med a lot, I can tell you!) gräva upp och "stenlägga" (aka: ta dom gamla plattorna från baksidan och lägga på framsidan till vi vet vilka vi egentligen vill ha) framsidan till soptunnorna, tillbringa timmar och åter timmar i garaget OCH på vinden för att röja och städa upp bland alla våra prylar som vi (JAG) samlat på oss genom åren och vägrar slänga (eftersom jag har i mina gener att vara prylsamlare: "Släng inte
 den där, den kan komma till användning senare". Det har jag blivit uppfostrad med av oerhört finurlig och ekonomisk mamma)....

Iallafall, världens bästa kille, och det blir väldigt fint här hemma, och han gör verkligen ett jättebra jobb! I´m SO proud of you, snyggo!
Det är skitskönt att vi börjar bli klara. Om man nu någonsin blir klara. Känner jag (och han) mig rätt så hinner jag säkert komma på några nya projekt innan dom gamla har blivit klara.
Mr Handyman

Anyway...
Ikväll har vi bjudit över syrran med man och barn, på bus, lek och grillning.Vi får se, enligt väderleksrapporten ska det vara 20 grader och sol här just nu. I can tell you: NOT! Jag som var så duktig och stod och marinerade kött (köpte 2,5 kilo rostasfilé, den var jättefin) till perfektion igår kväll, och gjorde kokosbollar till barnen (trippel sats dessutom!), hoppas verkligen att vädret hinner vända och att det blir strålande sol tills att de ska komma! Jag är såå himla sugen på en kväll med massa god mat, prat och mys på altanen. 

Nu ska jag fortsätta städa härinne, Herman är och lämnar släpet på Statoil efter dagens projekt med att köra soffor åt Hanna/Daniel och även (såklart!) en tur till Återbruket ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar