onsdag 9 november 2011

Biggest Loser

Första gången jag såg det programmet på TV fattade jag ingenting, Vadå "biggest loser", snacka om förnedrande?!. Nu tycker jag att det är det grymmaste & absolut häftigaste realityprogrammet som finns på TV. Fatta vad de männsikorna som medverkar få vara med om, vilken helomvändning och livsförändrande resa. Det måste verkligen vara helt fantastiskt och galet!

Jag har följt det lite från- och till, det känns overkligt ibland att se deras resultat, som oftast är häpnadsväckande. Visst, jag försöker säga det till mig själv, då jag blir frustrerad över mina egna "resultat", att de tävlande har tillgång dygnet runt till personliga tränare, coachning, dietister, gym, utmaningar och tävlingar, pepp och stöd, inget jobb eller tvätt eller matlagning som stör deras fokus, ingen hämtning på dagis, eller handling och städning att tänka på. Bara sig själva. Fatta den lyxen, att BARA få ägna sig åt sig själv och sitt framtida välmående. 

Det som är så fantastiskt att se är deras resa, och såklart resultatet. Det galna resultatet. Helt otroliga resultat, man kan inte ens fatta att det är samma människa ibland!  
Den svenska versionen av programmet gillade jag sådär, de får det alltid att låta lite skämsigt och fult, och ofta förnedrande och löjligt. Ingen pepp alls, inte för mig iallafall, snarare tvärtom, hur de nu lyckas med det....

Fantastiska Courtney är med nu, i den säsong som visas på TV. Hon startade med en vikt på 435 pounds (nästan 200 kg!) till sina blott 22 år, men lyckade HELT på egen hand att gå ner nästan 50 kilo på ett år. Hon blev nämligen själv blev så inspirerad och motiverad av de program hon själv såg, och lovade sig själv att hon oxå skulle komma med i programmet, så därför gav hon allt! Under programmets gång dessutom gick hon ner till 213 pounds (ca 96 kg) men har även efter programmet lyckats bli av med ca 15 kilo till, och även opererat bort lös/överflödig hud från hela kroppen, faktiskt ganska precis 13 kilo hud!! Förstå hur mycket hud det är!! Det måste ju vara typ en stor IKEA-kasse full med hud.. som liksom blivit ÖVER!??


Tja, ni ser ju själva, ett hyffsat resultat va?
Jag hittade ingen jättebra "efterbild" på henne, men jag kan verkligen rekommendera att kolla in programmet, om du inte har sett det än! Jag kommer att följa henne, även om jag nu faktiskt vet hur det slutar.

Jag skulle dock vilja veta lite mer av hur dom äter, det har dom knappt nämnt i programmet... Hm....

Så här såg min matdag ut iallafall:
Frulle: äggröra på 2 ägg och rökt skinka, thé
Lunch: köttfärssås, gurka och 1/2 avocado, vatten
Mellis: tyvärr 4 pepparkakor och en kopp thé, SÅ sötsugen!!
Middag: ugnsbakad lax, citronsås och färska champinjoner
In bed: Thé och en gosig Maja

Vad har du käkat idag?

2 kommentarer:

  1. På hennes FBsida finns det massor av bilder på Courtney, och det är dn jäkligt imponerande resa hon gjort! Jag är imponerad!

    SvaraRadera
  2. Tycker det är så tråkigt att så många förknippar namnet med något negativt - inte minst när man inte har sett serien. Har läst flera inlägg och diskussioner om att det är förnedringsTV men när man väl får frågan så har man inte ens sett på serien. Angående Biggest Loser så kommer namnet utifrån "den största förloraren" och då i form av vikt. Den som förlorar mest vikt under tävlingen vinner och blir utnämnd Biggest Loser. Nåja, ville mest förtydliga om någon av dina läsare funderar över namnet.

    Instämmer i att Courtney har lyckats med en fantastisk bedrift.

    SvaraRadera