fredag 11 november 2011

Minus!

Japp, idag var det vägning, och jag kände på mig redan innan att det hade gått bra.
- 1,5 kg sedan sist!

Superbra!
I´m so happy!

Och då var ändå förra helgen inte helt bra kanske med både mat och vin, men men det var minus iallfall på vågen och då är jag jättenöjd! Undra hur resultatet skulle vara om jag kunde låta bli sockret, min allra största fiende just nu. 
Att avstå bröd, pasta och ris och allt sånt där känns inte alls så farligt just nu, men godis hörrni! Famförallt på jobbet, där är det faktiskt svårast. På eftermiddan, ungefär klockan 3, halv fyra, då sjunker mitt blodsocker, always, och jag behöver nått bums! Och det som ALLTID lockar är ett par, bara ett paaaar bitar godis. Det finns dessutom nästan alltid godis på jobbet, allra helst choklad kan man hitta lite varstans (vi är nog sugarjunkies hela högen). 

Det är melliset jag skulle behöva få ordning på nu, nån som har nått bra förslag som jag kan ha på jobbet. Jag vill helst inte äta ägg, det käkar jag oftast till frukost, och nått som man bara kan kasta i sig, och ska vara smidigt.... Och LC såklart. Just nu är det mest LC och inte så mycket HF, mera HC (som i "Heja Cola!), denna ädla dryck. Light såklart! Förstå vad mycket socker det skulle bli annars! ; )

Nu ska jag kasta på mig träningskläderna och köra ett pass på brädan innan vi sticker iväg till syrran & powerwalkar hon och jag.  Och sen ikväll blir det smyckesparty med Pillan, det ska bli jättekul! Vet inte alls vem som håller i det, men hon bjöd med mig, och det har jag sett fram emot hela veckan. Får se om man hittar nått fint som får följa med hem..



(Har förresten förälskat mig in min nya Iphone, hur har jag kunnat vara utan den innan?! Det är HELT oförståeligt just nu!)

Ha en underbara helg mina fina, och lämna gärna ett avtryck, 
eller lite pepp om du vill!

5 kommentarer:

  1. Gud vad du är duktig! Önskar att jag kunde säga samma sak om mig men jag får ta tag i mig efter april nästa år :o) Men du är i alla fall jätteduktigt!!! Hör av dig om du vill ha promenadsällskap någon dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Maria! Ja, jag promenerar gärna, närsomhelst! Vi får höras av och boka in nått : ) Och du är oxå jätteduktig, det vet du, men nu har du annat viktigare att tänka på! : ) Sen, när allt är klart, då ska jag peppa dig så mycket du vill : ) PUSS

    SvaraRadera
  3. Du är jätteduktig vännen, bra kämpat!
    Kram T

    SvaraRadera