måndag 28 november 2011

Fredagens mys med pinglorna blev superlyckat, vi hade en jättetrevlig kväll och jag fick till och med en MASSA fina presenter och paket, det hade jag inte alls gjort mig förtjänt av?! ; ) Jag är verkligen SÅ himla tacksam att ha så fina kompisar, ni är alla jätteviktiga och betyder massor för mig, även fast det ibland kan gå way to long tid emellan ibland inan vi ses!! (Och kramar till er som inte kunde komma, we missed you!!)
Vi fikade på hemgjord mango/ananas/kokos-paj och kaffe & Baileys först, och sen hade jag fixat ost, kex och marmelader, och lite snacks såklart! Det blev verkligen en lyckad kväll : )

I lördags så jobbade jag först kl 10-14, och sedan hem för lite gos & mys, innan det var dags att svira om åka åka till Västerås för kvällens event. Maja blev inhyst hos kusinerna L & C för Pizza-dejt, medans vi satt i Konserthuset och blev hänförda av Sarah Dawn Finer's helt FANTASTISKA julkonsert "Winterland".  Det var verkligen sååå himla bra & fantastiskt på alla vis; ljudet, ljuset, hennes personlighet, musikerna, låtvalen, och såklart; hennes sång! Jag insöp varenda detalj och grinade och skrattade om vartannat, nån som trodde nått annat? ; )



Vi hade ju tänkt att vi skulle käka middag någonstans oxå, men ingen av oss var direkt hungrig, så det bidde kaffe & fika hemma hos Annie & Micke istället innan vi tog med oss en trött fröken Bus hem. Och igen; Tack tack finaste ni för att... ALLT! ALLTID! Always!! 

Söndagen blev mycket lugn och soft. Vi tillbringade heeeela morgonen i soffan med fim (No strings attached, den va superbra!) och varma mackor. Sedan ringde grannen Jossan och kom över hit med Mina & Nora, och en alldeless nybakad saffranskaka som var helt magnifik! Tänk va många som är duktiga på att baka, va, tyvärr inte jag själv... Fast det är nog tur, jag skulle baka såå himla ofta i så fall! : ) Tjejerna lekte iallafall jättebra medans vi fikade och lyssnade på Spotifyjulmusik, och helt plötsligt va klockan fem, och det var dags att laga middag. 
Vi passade samtidigt på att städa hela huset och fixa lite adventsfint, tvätta ett par maskiner och förbereda inför veckan, innan det var dags för sängen. 

Hade ni en 
trevlig advent?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar