lördag 17 april 2010

Kräftstjärtar & vatten

Idag har varit en bra dag!
Startade dock väääldigt trött, vi såg nämligen Avatar igår, typ 1 år efter alla andra, jag vet, och vi kom lite för sent i säng. Men sjukt bra film iallafall. Som Herman sa: "Inte så vanligt att man ser en film och har jättehöga förväntningar, och ändå blir man positivt överraskad". Bra jobbat, James Cameron! 5 paljetter från mig!! : )
Herman åkte iväg tidigt och repade, så Maja och jag hade hela dagen att spendera för oss själva. Så, vi har hunnit köpa ny bh åt mig på Valja Mi. Jättebra, jättesnygg och jättedyr. 800- tycker jag är på tok för dyrt för en bh, men har man 90G finns det inte direkt så jättemånga märken att välja på. Har tex aldrig i hela mitt liv köpt en bh på H&M för 99 spänn, som alla syskon kan. Men nänä, ja e inte bitter.. ; )
Vi fortsatte därefter en snabbis till Lindex. Jag skulle kolla in en topp som såklart inte hade kommit in än, men hittade typ en miljon andra grejer som jag skulle kunnat köpt på störten! Har på riktigt aldrig i hela mitt liv sett så mycket kläder här på vårat Lindex. Dom måste typ ha kör fel nånstans och fått in hela mellansveriges Lindexkollektion! På riktigt!!!  Jag hann iallafall inte scanna allt så noga som jag hade velat med en hungrig 3-åring i släptåg, och det var nog tur... 
Lunch blev en delad pizza på Torino, och sen åkte vi upp för att hälsa på Hos Tessan & Alex. Ida och Ingrid var oxå där och dansrepade, så jag hakade på, och vi hann även spåna fram lite bra mellansnack till TED. Tessan bjöd på gott fika och thé, och barnen hann busa och kolla på film innan det var dags för oss att åka hem.
Maja fick bestämma middag idag, och hon önskade "kräff-härtar och vatten". Efter en stunds överläggning inne på Maxi så gick hon med på att vi kunde göra en pastavariant, så vi köpte räkor, kräftstjärtar, dill, tagliatelle och jordgubbar. Väl hemma slängde vi ihop en sås med cremefraiche, vitt vin, färsk dill och gräslök, och en rejäl skål med kallrökt lax i strimlor. Allt toppades med räkorna och kräftstjärtarna, och Herman klev innanför dörren alldeles lagom i tid för att äta middag med oss! 

Nu ikväll har vi myst i soffan, kollat på Körslaget, och jag har surfat runt och hittat massor med nya "vill ha" på nätet. Maja har somnat här bredvid oss, det är ju bara så himla mysigt. Ska straxt bära in henne i hennes rum, det är skönt att hon är så cool och inte vaknar även fast vi bökar och tar på pyjamas och blöja. I just love you so much, älskade lilla dotter!

Imorgon blir det heldag på Musikskolan igen, vi ska repa och förhoppningsvis sätta det sista. Sen är det dags, vi går in i produktionsveckan och nu på fredag är det premiär och det känns SÅ bra! Utsålt, kan det bli bättre?
Maja ska dessutom på sitt första "riktiga" barnkalas imorgon! En av tjejerna i hennes dagisgrupp har fyllt år, så det l första dagis utan att ha oss med, stora tjejen!! : ) Annars har det ju mest varit kalas hon släkten och kusiner och så, men nu blir det ute hos Alva på Timotejvägen. Jag är lite ledsen att jag inte kan vara hemma och fixa iordning henne, men Herman har lovat att göra henne kalasfin.

Här kommer förresten lite bilder på  min "önskelista".. 
Är det FÖR uppenbart att jag fastnat lite, tro...? ; )

Alla bilder är lånade från Lindex hemsida

1 kommentar:

  1. Haha, som klippt & skuret för andra set i showen ; D

    Den där vita utan ärmar med nitar i ringningen är sååå fin! Och likaså den turkosa klänningen näst längst ner, tror den finns i typ brunt och mönstrat också. Om det är den jag kollat på. Skitfin.

    SvaraRadera