fredag 30 april 2010

Det har varit lite lugnt här på bloggen nu ett tag, projektet med Ted-konserterna tog visst musten ur mig totalt! ; )
Men nu är de iallafall avklarade, och det känns jätteskönt! Och såklart tomt och lite tråkigt, som det alltid gör när man jobbat stenhårt inför ett projekt, och het plötsligt är man klar och allt tar bara slut, och på nått vis så ska man återgå till det normala.
Jag har idag dessutom gått den sista dagen på min "aktivitet" på AMS, det har varit schemalagda gruppträffar och lite sånt i 2 veckor, men nu är vi alltså klara. Lovely, det har inte varit direkt min favvis! Bara för att man är arbetslös så är man inte ett pucko, men det verkar vissa handlägare ha lite svårt att fatta!!
Äh nu ska jag inte ogga upp mig över det igen, jag slipper dom ju nu, iallafall för ett litet tag. Jag har skickat iväg ett par ansökningar, några av dem lät riktigt roliga och jag har pratat med ett par av företagen, så nu är det bara att hoppas.. NÅN måste väl iallafall fatta att jag e nått att ha?

Lagom till konserterna i förra veckan så drog jag på mig en förkylning, vilket jag ALLTID lyckas göra lagom till konsert. Som tur va, så klarade jag att sjunga iallafall kändes det som, men däremot så har den slagit till nu, och det ordentligt. Jag är inte snuvig eller så nu, men jag rosslar och kraxar för fullt! Maja bara skrattade åt mig imorse, och tyckte att jag "skulle sluta med den där konstiga rösten", men det var ju lättare sagt än gjort.

I eftermiddag är det iallafall dags för lite Valborgsfirade, och vi ska åka til Annie & Micke och busbarnen i Västerås, och jag räknar med att det blir ganska lugnt. Annie hade fixat lite "grill" till middag, och Herman har bakat citron&limepaj till efterrätt, min favvis! Och så var jag på systemet igår och köpte lite bubbel, så det blir nog jättemysigt. Självklart så ska vi kolla in brasan oxå, och jag ska faktiskt gå och ta fram min tjocka jacka på en gång, för förra året kommer jag ihåg att jag gick och huttrade.


Igår efter dagis så åkte vi förresten ner en sväng till hamnen och fikade och kastade kex till ankorna, och hade det jättemysigt i solen. Jag bara ääälskar den här tiden på året, när solen tittar fram ordentligt och det knoppar och växer överallt!
Hoppas att alla får en fin Valborgshelg nu,
massa kramar från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar