söndag 22 januari 2012

Sjukstuga!

Bäää, det låter så när jag andas, bää bää.
Jag har inte tid att bli sjuk nu! Fasen fasen! : (
Kände att det var jättetungt igår på jobbet, jag snörvlade och snorade, och hade jätteont i pannan, det var värsta trycket som aldrig släppte. Jag hostade, men knaprade Zyx halstablettar så det gick att prata iallafall, men så fort jag tog i lite med rösten så började jag hosta. Skit!

Hämtade Maja i Västerås direkt efter jobbet, fick en kopp kaffe av Annie och kom samtidigt på att jag inte ätit nån lunch alls, det var därför det kurrade så mycket i magen! Knep en ölkorv ur deras kyl, och kastade sen in oss i bilen och åkte hem. Gick direkt på min hostmedicin som vi köpte i USA i somras, den är illgrön och smakar hemskt, men jag vet att den hjälpte sist. (Och som alla bra amerikanska mediciner så innehåller den rejält med alkohol!) Sen blev det middag, och eftersom jag var helt sänkt så fick Maja bestämma mat, och hon var jätteduktig och hjälpte till massor med att fixa maten. 
Hostmedicin!
Bästa middagen; kräftstjärtar & löjrom!

Så det blev middag i soffan. En utslagen mamma och en trött gosig tjej, jag kan berätta att vi slumrade om vartannat i tvsoffan! Sen röjde jag upp i köket och bar in Maja till våran säng, jag hade lovat att hon skulle få sova där eftersom Herman är borta tills ikväll. Jag tog ett par huttar till av hostmedicinen, innan det va dags att släcka lampan. 

Sen såklart, så är det ALLTID nått som ska jäklas så fort Herman är borta, var det nån som trodde nått annat? Jag vaknade vid 2, halv 3, av det var tyst i huset. Alldeles för tyst. Gick upp en sväng och gick runt i huset, iskallt på golven, och det tog en liten stund innan jag fattade var det var, Luftvärmepumpen va helt tyst. Nä fan, inte nu igen, har den jäveln slagit av igen? Precis samma som förra året när Herman va iväg!!

Gick direkt och kollade utomhustemperaturen (på min iPhone såklart) och det var bara ett par minus ute. Fattade inget, det ska ju funka ner till typ - 20°.  Gick en sväng till i huset och märkte att både ugnen och microns belysning va svarta, men inte kyl och frys. Tänkte att det måste bara vara strömavbrott, och gick å la mig igen. 

När vi vaknade imorse var det fortfarande tyst från värmepumpen, och det var om möjligt ännu kallare på golven. Det var helt strömlöst i båda sovrummen, och ugn och micro va fortfarande svarta. Jag vet inte hur jag tänkte inatt, om det hade varit strömavbrott så borde väl ALLT ha varit svart? ; ) Skyller på hostmedicinen, helt enkelt! 

Pratade en stund med Herman på iChatten, ha va ganska nyvaken, och kollade sedan i elskåpet, och där hade två reglage åkt ner, och även huvudsäkringen hade slagit ifrån. Försökte att ställa tillbaka, men huvudfösäkringen bara åkte ner igen. Jag blir galen när det inte funkar!!!

Herman va snabb å ringde till Peter (han hörde nog hur sur jag va!) som om förbi på ett kick, och kollade. Det tog en stund innan vi fattade var det va som va fel, men det måste ha kommit in fukt i en skarvsladd utomhus, och därför slog säkringen som gäller tvättstugan ifrån, eftersom vi tagit ström från tvättstugan till uttaget på fasaden. Glasklart, va?!

Så nu funkar allt igen, jag har fått i mig ny hostmedicin, och även lite frukost, så nu börjar det känns bättre. Maja är bjuden på kalas idag, hos en kompis här på gatan kl 14, så jag hoppas pigga på mig lite tills dess, så vi kan gå tillsammans. Maja har som vanligt varit extra pluttig nu när Herman är borta, och vill absolut inte gå själv på kalaset. 

Och hörrni, ÄNTLIGEN är det faktiskt lite snö på marken, vi får se hur länge den får ligga kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar