onsdag 4 januari 2012

Såå lugnt...

Det är sååå lugnt på jobbet nu, riktigt riktigt lugnt. Sista veckan före jul och nu januari är verkligen våran lugnaste period, ni vet så man till och med hinner kolla på klockan, och så har det gått bara 10 ynka minuter sedan sist. Så söligt, If you ask me! Jag gillar ju när det är fart och fläkt och fullt upp, än att stå och rulla tummarna, det är bland det värsta jag vet. Jag menar, visst, det är absolut skönt att hinna andas och att faktiskt t.o.m. kunna gå på toa under dagen, och man får massor gjort som blivit liggandes ett tag, men nu är det faktiskt FÖR lugnt även för mig. 

Igår kväll blev det dessutom en väldigt lugn kväll här hemma. Herman har ju varit i Sthlm hela dagen idag och repat inför giget i Spanien, så därför var Maja hos kusinerna i Västerås, och fick sova där redan från igår, för att vi skulle slippa stressa upp henne och hinna lämna i Västerås innan man skulle till jobbet. Så det blev både en lugn kväll och en ovanligt lugn morgon. Men nu är hon hemma igen iallafall, och ligger inne i sitt rum och snusar så sött..

Jag har förresten en hel höög med bilder från jul- och nyårshelgen som bara väntar på att bli omhändertagna, men tiden tycks aldrig räcka till! Har även ett par tvättbackar, och massor med stryktvätt som bara står och väntar på mig, och ett par klädesplagg som skulle behöva lagas, men sånt känns inte alls lika roligt eller prioriterat. Det är konstigt, det där... ; )

Jag fick förresten en jättebra träningskalender av Annie i julklapp, som so far är väldans tom, det måste det bli ändring på. Snarast!!


Jag avslutar med en bild på Maja, från nyårsafton, när vi stod 
ute och väntade på raketerna.
Mammas bästa tjej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar