söndag 13 januari 2013

depp & pepp

Har tänkt ungefär en miljon gånger de senaste dagarna att jag ska blogga, men det känns som att det baaaaara skulle bli upprepningar då, iallafall som tankarna har gått i mitt huvud. Idag är vi 40+7 i graviditeten, och jag vill sååå gärna föda ut den här lilla räkan! Det trycker på helt galet mycket, jag har ont mest hela tiden i magen, i ryggen, i huvudet, och är öm "där bebisen ska ut"! ;) Och jag vet, BF är ju ingen exakt vetenskap, utan bara ett BERÄKNAT datum, typ då borde bebisen vilja komma ut.. Men när man har riktat in hela sitt liv de senaste typ 7 månaderna på ett enda exakt datum, då blir det ju per automatik ett ganska så stort antiklimax när man inte har nån som helst kontroll på läget, och heller inte kan göra NÅTT åt saken. Det passar mej sådär, faktiskt...

Jag har verkligen varit superpepp på förlossningen, men nu när det gör så ont överallt, jag är så trött mest hela tiden och känner mig otymplig, så vill jag mest bara "bli av med det", få det klart, over, done!

Idag har vi mest städat, donat, fixat, myst, kramats, lekt och lagat god mat. Jag fick en fix idé imorse att det skulle vara gott med rårakor, och det har vi aldrig lagat. Så det fick det bli till middag! Jättejättefina och supergott var det! Vi kunde inte bestämma oss, så det blev både kallrökt lax och Skagenröra till, och även avocado, rödlök, smetana, sallad, dill och citron.


Efter maten blev det ännu en premiärlagning, vi gjorde "äppelknyten" eller vad det nu kan kallas, på smördegsbotten. Oxå supergott! Vaniljglass, skållad mandel och lite ringlad sirap över blev great!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar