onsdag 9 januari 2013

Julgransplundring

Vi städade bort det sista av julen ikväll, det känns lite vemodigt tycker jag, men samtidigt skönt. Huset känns så mycket större helt plötsligt, och man bara suktar efter vita krispiga tulpaner, nytvättade gardiner, strukna lakan, ljust och fint, vitt vitt vitt!
(Lite grönt och TURKOST såklart oxå!)

Jag ska försöka hålla det lite tomt på bänkar och hyllor innan jag fyller på med nya (gamla) pyntgrejjer som just nu trängs i skåpen, det känns som att huset behöver få andas, att få en chans att "återhämta sig" lite efter julen. Jag har iofs spanat in ett par nya kuddar till soffan, jag skulle vilja ha en ny vas, jag har kikat på en matta, men som sagt, det får lov att vänta lite. 

Vad tycker ni om nya säsongen av "Sveriges mästerkock" förresten, kollar ni? Man har ju redan fått ett par favoriter, och några jag tycker kan åka på en gång. Till exempel senaste vinnaren, hon som vann 2012, Sigrid, jag bara HATADE henne!! Jag fattar inte att hon vann till slut?! 
Jag har sett henne i en massa olika TV-sammanhang efter hennes vinst, och jag står verkligen fast vid min åsikt, jag tål henne inte! Hon känns inte ett DUGG äkta, hon inspirerar noll, jag blir bara irriterad på henne. 
Hoppas på att se några nya stjärnskott den här säsongen! 

1 kommentar:

  1. Kollade första gången idag! Tyckte att det var helt ok. Har dock inte fått någon favorit än så klart :)

    SvaraRadera