tisdag 1 januari 2013

Happy New Year!

Nyårsafton igår, och det blev en trevlig kväll. Vi hade inte direkt planerat något, iom att jag ska ta det lugnt, och Herman jobbade 10-15 i butiken.
Annie frågade iallafall om vi inte kunde vara här och fira på kvällen, vi hade först pratat om att vara hemma hos dem för att jag inte skulle behöva anstränga mig i onödan, men det gick bra att vara här, så Maja och jag åkte till Maxi mitt på dan (precis som alla andra kände det som, det var iallafall knökfullt ute på parkeringen, vi fick vänta på lediga vagnar, och sedan även vänta på ledig blippmojäng inne i butiken, innan vi kunde börja handla!) för att hitta på något gott till middag.

Det gick ju inte direkt att hitta på vadsomhelst så dags, vissa hyllor gapade extremt tomma, tex. ALLT vitt bröd var slut, allt mjukt tunnbröd var slut (hade tänkt göra två olika "snurror" till förrätt, en med vilt/pepparrotsröra, och en med lax/skagenröra, men det gick ju alltså inte), alla färdiga skagenröror, all rom, färsk dill, och i glasshyllan var det snudd på tomt, allt gott var borta iallafall! ... Däremot fanns det faktiskt en hel del att välja på i köttdisken, vilket jag inte alls hade trott, så det blev potatis/rotfruktsgratäng med rostas, kycklingfilé, bea- och grönpepparsås och fetaostsallad till varmrätt.

Till förrätt blev det istället en bricka med lite "plock"; två olika hårda ostar, salami, vindruvor, pepparkakor med ädelost, salta kex och vitlöksost.

Och till efterrätt blev det först kaffe (med kanel, kardemumma och vispgrädde), kakor och choklad, och sedan till tolvslaget gjorde vi friterad camembert, vaniljglass (jag lyckades sno det sista paketet som fanns i hyllan!) och varm hjortronsylt. Barnen fick också glass, men med godis och choklad/kolasås. 



Ungarna var lite stissiga tillen början, så det blev tillsägning både en och fyra gånger, inan de lugnade ner sig, och vi fick en trevlig kväll. Vid tolvslaget gick vi ut och kollade på raketerna, vi hade inte köpt några egna, men det behövdes verkligen inte för jösses vad det small här runtomkring!! Barnen fick hålla i långa tomtebloss och var så nöjda så! : ) Annie hade med sig en lykta som vi tände och skickade upp i luften oxå, jättefint!


Vid halv två tror jag att vi gav upp, och det känns i kroppen idag kan jag lova. Har legat nästan hela dagen, är jättsvullen i både ben och fötter, så vi har bara tagit det superlungt idag. Magen sparkar på som sjutton, men nu är vi förbi nyår iallafall, trots alla som sagt att bebisen skulle komma i december!! Tji fick ni!! ; )

1 kommentar:

  1. Ja, tji fick vi ❤
    Tack för senast!

    Pöss från storasyster ❤❤❤

    SvaraRadera