lördag 13 november 2010

Bring it on!!



"Orginalet: low carb high fat
Fanatikerna: no carb high fat
Jag: less carb more fat

Jag tror inte att utesluta kolhydrater helt ur kosten är skadligt eller på något annat sätt farligt, men det är i min värld jävligt opraktiskt och tråkigt. Att följa lchf enligt grundarna är nog en vettig väg, men inte heller det passar mig och min vardag. Jag äter inte kolhydrater för att jag behöver dem, men för att de: 1 är goda, och 2: är svåra att undvika i vårt samhälle. Men nu har jag satt ord på vad jag klassar mig som, om vi alla nu ska ha en bokstavskombination."


Japp, så är det. Nån jävla gång ska väl dessa kilon, som allt som oftast känns som fastlimmade, vilja lämna min kropp? Eller är de verkligen här för att stanna? Jag kan inte, och VILL inte tro det.
Jag har ju gjort det förr, varför ska det vara så svårt nu?

Och varför skulle man inte vilja ha kylen fylld av alla sina favoriter; lax, räkor, ägg, skagenröra, grädde och creme fraiché, färska grönsaker, skinka, grillat kött, bacon, svamp, avocado och ost i mängder? Då känns faktiskt inte uppoffringen av bröd, pasta och potatis ens värd att nämna.

"The whiter the bread, the faster you're dead"

Jag har försökt att läsa massor på nätet om både GI, LCHF och Atkins. Jag kan typ inget, förutom det "man har hört", men jag är beredd att testa. Beredd att testa vad som helst, bara det händer NÅTT!!!
Min jättefina & dyra motionscykel står här uppställ och beredd, WII-plattan längtar efter att bli trampad på igen, så det är bara att "bita i det sura äpplet" och försöka att göra något åt det som jag faktiskt KAN påverka i mitt liv. 
Here we go, Bring it ON!

Pepp mottages tacksamt! : )
Och för att göra det hela lite värre: våren 2005, innan husköp och graviditeter;
minus ca 30 kg..  : (

6 kommentarer:

  1. jag lovar att peppa dig!!
    Du kan ju alltid ta hjälp av brorsan, han lägger upp kostprogram helt efter dig och dina förutsättningar, samt hjälper till med träningen.
    Han har ju det som lite extrajobb nu och ska snart gå en till utbildning.
    Kör hårt nu vännen!

    SvaraRadera
  2. Pepp, Pepp, Pepp!!! :)

    SvaraRadera
  3. Och jag lovar att peppa, så mycket det behövs. I gengäld kräver jag bara lite pepp tillbaka ;-)
    Love u!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla, det värmer! : )

    SvaraRadera
  5. Vi kommer klara det här tillsammans! Det gäller bara att vara stark och vilja det tillräckligt mycket! =D massor med kramar <3

    SvaraRadera
  6. Kör hårt och var envis som en åsna! När man tillslut har kommit in i det blir träning och hälsa det bästa som finns! Bara första delen som är skit, lika bra att ställa in sig på det, haha!

    Lycka till! :D

    SvaraRadera