torsdag 25 november 2010



Jag trodde faktiskt, helt ärligt, att det skulle bli en lugn dag idag på jobbet. Nu idag, när 3 av 3 möjliga optiker var indisponibla, så det var alltså bara jag och Eva som skulle jobba. Men dagen har gått i ett, vi har haft fullt upp! Och eftersom det inte var några synundersökningar bokade, så hann vi ju med ALLT det där man inte hinner med en vanlig vecka, eller ens en vanlig månad. Vi har städat och fyllt på allt som kan fyllas på, rensat upp i personalrummet, släng MASSOR med sopor, gått igenom en massa ordrar, ja det fanns att göra. Plus att vi har försökt göra lite julfint i butiken också, och det blev faktiskt ganska så trevligt. 

Och eftersom matdagen igår blev så kaosig, så hade jag de bästa intentioner inför idag, men det blev väl ungefär som vanligt. Tyvärr.
För lite till frukost, inget mellis, en räksallad med avocado och ägg till lunch, inget mellis, och sen för att avsluta så hann jag dessutom med; inget kaffe. På kören blev det inget fika, som vanligt, förutom en halv kopp kaffe (utan mjölk!) som jag fick (läs: snyltade), så well, kanske inte så bra idag heller med facit i handen.

Kören va i allafall kul idag, och riktigt riktigt jobbig. Marcus har kört hårdträning med oss, vi har typ bara sjungit alla ”jobbiga” låtar, i alla fall när det handlar om andning, sångteknik och tonhöjd.

Och varför inte göra en lista, jag gillar ju listor:
Andning: nope, kass kondis, inte bra med låååååånga toner
Sångteknik: kan i alla fall ”ta med näsan” ibland ;)
Tonhöjd: nope, sorry, obefintlig (jävla julsånger!!)

Men det kändes som att vi fick massor gjort, och att de flesta va lyhörda och intresserade. Och det var kul och peppande att sitta emot varandra och sjunga, istället vara för den vanliga placeringen vi alltid har. Joy joy jo-oy!

Igår när jag körde hem Ida efter repet så hörde vi Roxette på radion, så jag har gått och fnulat lite på det under dagen. Undra om det inte är dags att lägga till i alla fall EN Roxettelåt till repertoaren, eller va säger du, Sis? : )


I'll tell you what I've done
I'll tell you what I'll do
Been driving all nite just to get close to you
Baby Babe - I'm moving so fast
You'd better come on

Sleeping in my car - I will undress you
Sleeping in my car - I will caress you
Staying in the back seat of my car, 
making love, to you!


Tomorrow är jag LEDIG, kan ni förstå så fantastiskt? Jag ser SÅÅÅÅÅ mycket fram emot det, men har såklart massor med saker jag ska hinna med. Minsann om det inte är dags för ännu en lista, va?

To do:
Städa lite och dona hemma
Köpa nån ny fin julblomma
Gå på systemet & köpa bubbel
Köpa ostbricka och lite gott
Kanske ett spontant besök? : )
Sola!!!

Sen ska kvällen avslutas här hemma med besök av fam Andersson som ska komma hit och äta, och sen glögga och mysa framför brasan, det ska bli supermysigt.

Ha nu en fin helg everyone, det tänker jag ha!
KÄRLEK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar