fredag 14 januari 2011

 Sitter framför brasan med ett glas vin och en fantastisk bit brie med grönpeppar, som jag handlade idag på min lunch. Jag och Eva skulle egentligen ha gått en promenad, vi brukar försöka göra det på lunchrasten, men idag sprang vi in en snabbis på Åhlens, de har ju rea på typ allt nu, och jag hittade massor av fina saker till bl.a. köket som jag fingrade lite på, men köpte inget. Sen började vi prata om ost, så då var vi ju bara tvungna att smita förbi Elisabeth´s, och då förstår ni att vi inte hann promenera nått mer.

Jag köpte min brie, den hade jag redan bestämt innan, men sen var jag sugen på nått nytt. Jag fick prova ett par olika ostar, bla en brie med tryffelfyllning som var helt fantastisk, och även en kittost som jag inte provat förut, men köpte till slut en blåmögelost som jag har glömt vad den heter. Jag har aldrig någonsin smakat en ost som smakar så mycket, och som var så otroligt stor i smaken, om man nu kan säga så. Helt galet god! Jag köpte en pytteliten bit av den, men den kommer nog att räcka en stund ändå, den var så.. så fantastisk. Biten jag smakade på var tinytiny, men smaken räckte huuur länge som helst, och bara smälte i gommen. Den kommer nog att bli en ny favvis här hemma.

Efter jobbet bar det av direkt till dagis för att hämta Maja, som såklart var helt själv men fröken kvar på dagis. Klockan var ganska precis 17.10 när jag hämtade henne. Hur kan hon vara sist då, inte bara sist på sin avdelning, utan SIST på DAGIS! När slutar alla andra sina jobb, jag fattar inte? Då gick jag ändå över en timme tidigare från jobbet, i vanliga fall är jag därifrån runt halv 7.
Anyhow, vi åkte direkt till Annie i Västerås, och Maja hann somna i bilen, och sov i ca 20 min. När vi kom fram hade Annie fixat middag till oss, soppa och semlor, och det var supergott! Barnen åt jättesnabbt, skippade semlorna, och hoppade direkt på godisskålen istället : )

Jag kände hur trött jag var medans vi åt, så direkt efter efterrätten pussade jag Maja godnatt, sen var det dags för mig att åka hem, Jag ska ju jobba imorgon och Maja ska vara hos kusinerna i Västerås då, så vi bestämde att det var lättare att hon kom redan nu på kvällen istället för att vi ska upp tidigt, och hinna åka till Västerås på morgonen innan jag börja, för att lämna henne där.

Så nu har jag vuxenmys för mig själv, jag kan verkligen inte minnas när jag senast hade det. Alltså; helt själv, här hemma. Att vara hemma utan Herman är ju inte ovanligt, Maja sover ju oftast då, men nu.. det är så TYST! 
Så det fick bli lite bubbel, filt i soffan, supergod ost och en skön brasa. Not to bad!

Fast först passade jag på att bädda sängarna, dammsuga, hänga en maskin tvätt, städa badrummet. Det är väl sånt man gör när man finally får en kväll helt på egen hand? ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar