onsdag 12 januari 2011

Sweet dreams, sleep tight

Har haft en jättebra dag på jobbet idag det är skönt att vara tillbaka i rutiner igen. Och det är skönt att vara behövd! Vi startade med ett jättebra morgonmöte, så varken Maja & jag åt frukost hemma imorse, det kändes lite ovant, men samtidigt skönt på något sätt, att kunna släppa just det momentet för en dag. 

Ida hjälpte till idag och hämtade Maja på dagis, men de var ganska så mycket snö ute, så det gick förbi mig på jobbet för att pausa lite och säga hej, och fick lite varm choklad oxå. Jag slapp vara med och stänga idag, så vi hann smita in en snabbis på Lindex, och jag köpte 2 hårspänne till Maja. Sen mot bilen, som veeerkligen behövde skottas av, hur mycket kan det hinna snöa på en dag egentligen? Vi körde hem Ida oxå, innan det var dags att bege sig hemåt. Men innan jag kunde köra in, så var det bara att "kavla upp ärmarna" och bege sig ut och skotta. Jag kom knappt in med bilen på uppfarten, så mycket snö var det, och eftersom Maja ändå somnat medans jag körde, så passade jag på att skotta av så mycket som möjligt. Jag kan ju inte påstå att jag var rätt klädd för uppdraget, direkt hemkommen från jobbet i kjol och stövlar, men vad gör man?

Jag tror klockan hade hunnit bli närmare halv åtta när jag bar in Maja från bilen och klädde av henne overallen i hallen, gråtades och jättertrött. 
Kvällen har spenderats här i våran säng, vi värmde varsin pizzabit som blivit kvar sedan häromdan, och åt till middag. Det var ungefär så mycket jag orkade idag. 
Nu tänker jag krypa till kojs jag med, och inte tänka på att det kan komma mer snö, eller att man någonsin måste skotta mera.

Sov sött & dröm så gott allihop,
det tänker jag göra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar