söndag 16 januari 2011

Kan inte sova. Inte alls! 
Jag la mig en liten stund bredvid Maja alldeles nyss och hon snusade så sött, men jag blev helt plötsligt jättepigg och kunde inte alls sova. Det bara pirrar och nästan "spritter" i hela mig och hjärnan går på högvarv. Inte riktigt det man vill när man försöker sova..

Så då sitter jag här istället. Försöker samla tankarna, och bläddrar mellan kanalerna på tvn. 5:an är ingen höjdare, det har den inte varit på hela kvällen, kan jag tala om. Det har inte varit NÅTT bra alls på tv ikväll, bara för att man för en gångs skull hamnade här framför den.
Så jag tände en brasa istället, som jag och Smulan har myst framför. Det blev även tacos framför brasan, och lite soffmys innan hon somnade.

Så jag tog fram en flaska vin, lite bubbel faktiskt, och har bara softat och gosat. Det var nog precis vad jag behövde ikväll, supermys & att få varva ner och bara vara avslappnad : ) Tyvärr har jag svårt för att slappna av, jag ser alltid saker runt omkring mig som måste göras, men jag jobbar på det! Att koppla bort, och bara vara. 

Jag ska nog hitta nått och plocka med en liten stund, det finns en hel tvättkorg med kläder att ta hand om i Majas rum, sen ska jag krypa ner i sängen igen. Ha en jättefin söndag allihop, det tänker jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar