söndag 16 januari 2011

Hand eller maskin?

Jag älskar att diska för hand. Vi har diskmaskin, men om jag får bestämma så diskar jag hellre för hand, alla gånger. Varmt vatten, lite diskmedel som löddrar, och det blir rent och snyggt i köket på en gång.  Herman väljer diskmaskinen först, always. Fast det är helt okej för mig, han är nämligen skitdålig på att diska för hand. Ingen kritik eller så, han bara ÄR jättedålig, men min teori är för att han inte gillar det, inte som jag gör iallafall. Så han bara gör det så snabbt han kan, för att bli av med det. 
Inte som jag, som kan stå ganska så länge vid diskbänken, med varmvatten uppför armarna. Det blir liksom lite terapi för mig; tankarna vandrar iväg, jag funderar vad som hänt under dagen, och oftast kommer jag på en massa bra idéer när jag diskar, och tänker på allt och inget. Jag är alltid dyngsur om tröjan och oftast fram på hela magen när jag är klar, eftersom jag ska vara så noggrann och skölja allt typ en miljon gånger, och alltid blöter ner mig. 

Var det NÅN som missade Solsidan idag förresten? Jag är SÅ himla glad att det är tillbaks, har verkligen saknat det. T.o.m. Maja, som egentligen skulle sovit då men hade flörtat sig till att ligga i våran säng, brast ut: Mamma, äntligen, nu börjar Solsidan!!


2 kommentarer:

  1. Jag väljer också ALLTID maskin först, hatar att stå och diska(men är dock noggrann när jag gör det)...såg Solsidan och det var ju lika bra som alltid :o) Ses snart? Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig om att diska för hand är pyssligt och trevligt. En slags avkoppling samtidigt som man får fint hemma! Jag tycker att maskinen är ett bra komplement men att behöva diska för hand gör mig inget! Kom förbi snart!!

    SvaraRadera