söndag 9 januari 2011

Jaha ja, då var man gräsänka igen: Herman åkte till USA tidigt igår morse, och supersnälla Jones va en ängel och skjutsade honom till Arlande så jag & Maja fick sova en liten stund till.

Sedan var det dags för mig med att åka, fast inte riktigt lika långt som Herman. Storebror Niclas gifte sig igår med sin Katarina i Hudiksvall, och det var ett jättefint bröllop. Jag är jättjätteglad att vi kom dit, ja både dit och hem för den delen, för det var nog en av de jobbigats ebilresorna jag någonsin gjort. Ditvägen var det inga probem att köra alls, förutom lite träsmak i baken då möjligtvis, men vi hade det ganska så roligt i bilen faktiskt jag, Ida och Hanna. Hemvägen däremot va en pina, då det hade snöat hela eftermiddagen och det bara eskalerade ju längre in på kvällen vi kom. Klockan 20 gav vi upp och begav oss hemåt iallafall, efter en mycket minnesvärd middag & bröllopsfest. Annie & Micke hade åkt nästan en timme innan oss, men vände faktiskt, och väntade in oss, så vi kunde köra "på deras baklysen", så galet mycket snöade det! Vi hade nog inte kommit hem annars, är jag rädd. Helt ärligt! Inte på ett bra tag iallafall!!
Så årets första hedersutmärkelse går till Annie & Micke "för lotsning hemåt i nattens snöoväder". We love you!

Maja följde inte med på bröllopet, utan va hemma hos familjen Bakas och hade det mysigt istället. Så pass mysigt, att Maria tydligen sov i Eriks säng, och Robbans sov på soffan. TRE barn i sängen blev nog minst ett för mycket! ; ) STORT TACK även till er, vinflaskan står här hemma och väntar!

Som avslutning på helgen så upptäckte jag imorse, att det rann vatten in genom taket i köket, rakt ovanför en av köksbänkarna. Jag höll nog på att ge upp en liten stund och bara gråta lite, men efter att först Peter och sedan Håkan varit här och kollat, så känns det inte riktigt lika hopplöst. Visst, det är fortfarande en läcka, antagligen där nya köksfläkten sitter, men taket kommer förhoppningsvis inte att "gå sönder", utan det är nåt som går att fixa. Jag orkar inte tänka mer på det nu, utan det är nått som bara får lösa sig. 

Nu följer iallafall nästan 2 veckor av tjejmys, jag gissar att Maja kommer sova här inne mesta delen, men det är ju helt ärligt ganska så mysigt. Sen så ska jag styra upp ordentligt så vi får ihop det med jobb och hämtning på dagis och så, men både Ida & Linette har lovat att hjälpa till, och även Annie, så vi ska nog få ihop det!

Nu kommer lite bilder från bröllopet; jag fick låna brudparet i 5 minuter och tvingade ut dem i kylan, men det var det värt! Omgivningen va minst lika vacker som de var!

Stor Kram till er båda, Niclas & Kattis,
och Grattis igen till ert fina bröllop!






1 kommentar:

  1. Elin du körde jättebra! Vi hade visst kommit hem : ) ♥
    Jättefina bilder tog du också. Kanske lånar några till min blogg sen men då skriver jag såklart vem som tagit dem ; ) (fotade ju inget i kyrkan)

    Puss!

    SvaraRadera