torsdag 15 september 2011

Himla hals!

Blä blä, usch och fy!
Jag hatar att vara sjuk!

Nu har det satt sig i halen, jag låter inte klok!
Och imorgon är det morfars bergavning, ochjag ska sjunga 3 sånger helt själv i kyrkan, hur ska det gå? Jag ringde och pratade med prästen imorse, så vi får se, går det så går det... Det är SÅ himla typiskt; varför ska jag bli dålig i halsen precis nu? Kunde jag inte blivit det förra vecka eller nästa? Måste man bli dålig precis just nu, bara för att det är 2 sånggrejer inbokade! Bergavning imorgon och gospel med Återsken på lördag.

Så jag har bara legat i sängen idag. Sovit och slumrat om vartannat. Jag har pillrat lite med affischen till vårhowen oxå däremellen, när jag inte kunde sova. Och sen slumrat igen. Det är ganska skönt att sova med datorn på magen, den blir så varm där den ligger...

Och ikväll är det kör, jag har fikat tillsammans med Tessan, så jag ska iallafall åka upp och lyssna när de repar, och sitta på sidan och bara ta det lugnt. Och hjälpa till med disken, så hon inte behöver göra det själv. 
Men någon sång lär det inte bli för mig, det kommer bara krax när jag försöker prata.

Nu ska jag bylsa på mig lite varma kläder,
Kram på er alla friska!
(.. och en extra kram till alla som behöver krya på sig!..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar