onsdag 21 september 2011

Neeej, jag VET att jag inte ska nojja över att jag gått upp 0,5 kilo, men jag gör det iallafall! Jag är ju lite av ett vägningsfreak, om det nu finns nått som heter det, jag kan väga mig både morgon & kväll, och gillar att hålla koll! Och nu när jag skärpt till mig, så har jag gått UPP ett halvt kilo sedan i lördags.. Vart finns rättvisan i det, va? VA???

Nu ska jag muttra en liten stund....

Annars har det varit en helt okej dag, galet mycket på jobbet as always. Strax innan fem slirade jag iväg till dagis och pickade upp Maja, sedan tillbaka till jobbet där jag kastade in henne i personalrummet med lite middag och en film på Ipaden, så jag kunde jobba klart och ta stängningen tillsammans med Eva. Därefter kastade vi in oss i bilen igen, hem, hade tänkt att hinna byta kläder men hann iallafall med att borsta tänderna, och sedan (på riktigt ca 30 sekunder senare!) stod Jonas här på trappan här och pickade upp oss. Det var dags för höstens första "Liten Kvällskonsert" i Västerledskyrkan, och jag och Maja hade bestämt att gå dit tillsammans med Jonas & Helena. 

Det var ett hyffsat program på konserten, tyvärr inte den bästa jag varit på, om man räknar in allt. Alla insatser var långt ifrån bra, men några överraskade faktiskt och var riktigt bra!

Nu är det nog dags att sova, vi borde väl egentligen ta hand om den GIGANTISKA tvätthög som tar över våran säng (efter att Herman idag innan konserten panikat hem och vänt tvättbackarna uppochner i heeeela sängen när han kommit på att han var HELT fel klädd!), men jag tror minsann att det får anstå till morgondagen. Är för trött helt enkelt, och tvätten tar ju ändå aldrig slut hur mycket man än plockar in i garderoberna! I-landsproblem, I know.... ; )

Gonatt nu, & Puss på er alla gurkor!
Pussgurka (’fästmö’; ’sötnos, raring, älskling’)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar