lördag 3 september 2011

Vilken härlig kväll det blev!

Dagen startade lite segt, jag satt uppe way to long igår kväll (till halv 3) och kollade på Twilight, mestadels själv eftersom Herman satt bredvid och snarkade, men det vara ganska mysigt ändå. Dels för att det allt som oftast är JAG som somnar, och dels för att jag verkligen var sugen på att kolla på film för en gångs skull. Och så är det ju ganska mysigt att äntligen "få"göra det, nu när kvällarna inte är lika varma och sköna längre och man inte känner samma behov att att sitta ute och njuta. Eller allt man ska hinna dona med utomhus.
Så, iallafall, det blev bara till att kasta sig in i duschen eftersom jag skulle till jobbet, och på med "jobbfejset". Herman var jättesnäll som vanligt och körde mig, eftersom jag ALLTID är ute i sista stund, I tell you, Its a gift!

Vi hade JÄTTEMYCKET kunder i butiken som vanligt på lördagar, så jobbtimmarna gick ganska snabbt. Halv 3 kom Herman & Maja och pickade upp mig igen, och vi åkte ner till Friskis&Svettis nya fina lokaler, för att kolla in deras nyinvigning. Tyvärr var de helt SJUKT ouppstyrda, så när klockan va 5 i 3 hade de fortfarande inte kommit igång, så vi var tvungna att åka hem igen eftersom vi väntade hem gäster.

Annie & Micke kom ganska precis kl 3, och alla barnen var på strålande humör och stojade loss utomhus i det fina vädret. Jag var jättesugen på Bacardi, så det blev Bacardi Breezer Mango (min favvis just nu!) till mig och syrran, och öl till karlarna. Sen fixade vi middag, tacos, det kan ju liksom inte bli fel, speciellt inte om barnen är med. Dessutom tycker jag att det är väldigt gott. Och det är bra bjudmat till nästan vem man än bjuder, det passar ju liksom till nästan vilken diet som helst, eftersom alla kan välja helt själva. Så höga poäng för TacoTime!!

Efter middan satt vi vuxna kvar vid bordet och pratade om allt mellan himmel och jord, medans ungarna hoppade in och kollade på film i Majas rum, och jag slängde ihop en ananas/mango-paj till efterrätt som blev jättelyckad. Oväntat god till och med, om jag får säga det själv! Till den blev det vaniljglass, kaffe och Baileys, och så mera prat, och ett par riktiga asgarv! Det vart verkligen en riktigt trevlig kväll, det är härligt när det bara blir schyssta snack och det känns som att man skulle kunna sitta och prata hela natten.

Tyvärr avbryts ju allt det goa någon gång förr eller senare av trötta barn som börjar ge upp, men det gjorde liksom inget, för vi hade haft SÅ trevligt!
Herman & Annie
Imorgon ska vi nog ta en stunds röjning i trädgården, förhoppningsvis hinna kasta i lite ny färg i håret (heja utväxt!) och sen får vi se, det kanske blir en fika någonstans oxå? : )
Egentligen borde jag ju INTE fika, ikväll har det ju ätits både lösgodis, chips och efterrätt, och även druckits både Breezer, vin (Rose: Lord Sinclair) och Baileys.. No good, men guu så gott!

Hoppas att alla har haft en bra kväll!
Puss på er alla mina darligs!

Och Annie; 
I really love you guys!!!
PUSS & KÄRLEK till ER!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar