onsdag 22 augusti 2012

Farbror Doktorn: No news!

Har precis kommit hem från "farbror Doktorn", det var dags för uppföljning med min sjukskrivning och lite koll, sådär. Det gick ju ganska snabbt att konstatera att jag helt enkelt bara är "en av dom där som tydligen ska må dåligt under graviditeten". Orsak: vet man ej riktigt, för en del blir det bara så. Lösning: finns tyvärr ingen universallösning, gör det du orkar när du kan. Typ så. Kul va? : (

Jag blev fortsatt sjukskriven september ut, och så ska jag fortsätta med medicinen och att gå på mina koller varje vecka för att kolla blodtrycket. 

Vi passade på att väga och mäta mig med, och det var nog den enda som illafall var LITE roligt. Jag har ökat ganska precis 16 cm om magen, men bara gått upp 2,5 kg. Jihoo, jättejättebra!! (Vilket ju egentligen betyder att jag faktiskt gått NER i vikt, men det vägs ju upp av det som ökat med bebisen och allt annat därinne. Så, det är jag jätteglad över!!)  
: )

Förra graviditeten gick jag upp typ 16-17 kg allt som allt har jag för mig, det ska bli spännande att se hur det blir den här gången, när vi har kommit så långt.


Avslutar med en bild på Majas första dygn, tänk 
att hon faktiskt varit en sån liten räka... 


4 kommentarer:

  1. Hoppas att du får må bättre snart så att det inte håller i sig hela graviditeten! Men vad bra då att du får vara hemma i september också. Försök ta det lite lugnt nu också! Och så hör du av dig om du vill ha sällskap någon dag. Kram!

    SvaraRadera
  2. Och vad roligt med vikten! *håller tummarna* för att du inte går upp så mycket :) vet ju själv hur besvärligt det är att bli av med allt efteråt. Kram igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ju faktiskt väldigt skönt att sjukskrivningen blev förlängd. Jag längtar ju tillbaka till jobbet och VILL verkligen jobba (hade sett fram emot att gå där med magen i vädret) men samtidigt, så yr & illamående som jag är vissa dagar så hade det inte funkat, det vet jag.
      Och jätteskönt med vikten, det var faktiskt t.o.m bättre än vad jag hade hoppats på. Jag har inte alls "gett efter" på samma sätt den här gången (so far) som förra grav., hoppas bara att man kan fortsätta så här. : ) STOR KRAM : )

      Radera
  3. Trist att vara sjukskriven men jag vet hur det känns. 18 veckors total illamående och kräkningar ca 10 ggr om dagen när jag väntade Patricia..urk! Sen bara försvann det över en natt..skitmärkligt. Med Bianca nästan inget illamående alls..konstigt att två graviditeter kan skilja sig så mycket..vi trodde faktiskt att B var en kille :)
    Ta det lungt nu och gör som doktorn sa..gör det du kan :)

    Kram

    SvaraRadera