torsdag 23 augusti 2012

Imorse blev det bara "snabbuppvaktning" av Herman i sängen. Han skulle sitta i bilen kl 7 nämligen, och mornarna är ju inte min favvostund på dygnet just nu, men vi hann iallafall sjunga, öppna paket, och krama lite extra på honom innan han åkte iväg.
Maja hade fått välja helt själv vad hon ville köpa, och det blev ett paket med tvålkritor, ni vet sånna där man kan rita på varann i badet med, och ett paket med 2 st gröna Pringles i, Hermans favoritsnacks. Hon va jättenöjd med sina inköp! : )

Sen vara det bara att dra sig upp, få i Maja frukost, stryka kläder till skolan, packa ryggan, kamma hår, leta fram gummistövlar, och sedan gå och lämna henne i skolan kl 8.00. 
Det är såå himla gulligt, de får ställa sig på rad utanför skolhuset innan de går in. Sedan kommer fröknarna ut prick 8.10 och tar emot dem, allihopa, de tar i hand, säger godmorgon, och alla barn får känna att de har blivit sedda. HUR BRA SOM HELST, tycker jag!!

Nu har jag bara gått hemma och plockat lite, tagit hand om lite tvätt och strukit litegrann. Jag är inte alls lika yr nu som jag var imorse, då fick jag verkligen skärpa till mig när vi skulle gå den där pyttepromenaen till skolan, för att inte falla ihop. Tänk om det bara ville gå över nån gång!

Ikväll är det terminsstart med ÅTERSKEN igen, det ska bli kul att träffa alla fina! Just nu är det en ganska lungt bokad höst, och det får gärna vara så för min del, iallafall om jag ska må så här....

Nu ska jag strax fixa lite lunch, jag tror det blir "Schweiz-macka" idag..
För den som inte vet, så är det en smörgås jag och Herman åt när vi var med kören i Schweiz för............... 15!!! år sedan. Huga!! Vi var på en, ja typ marknad, och där serverade dom i ett litet stånd, rostmacka med jättelite majjo, och sedan kall äggröra, ett par salladsblad, och sedan toppad med massor av kallrökt lax. Det låter ju hur simpelt som helst, men var verkligen skitgott!! Det har verkligen blivit en favorit i familjen, även hos Maja! : )

Mums, kallrökt lax, jag skulle verkligen kunna äta det vaaarje dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar