torsdag 30 augusti 2012

Jul med frukt & mandel

Kören är igång igen, ikväll var det 2:a övningen för terminen, och det känns faktiskt oväntat skönt att vara igång igen! Lite manfall iofs, men jag tyckte att det lät helt okej om oss iallafall. Vi sjöng först igenom de nya Gospellåtarna som vi började med förra veckan, men sen fick vi även ett par nya noter i handen, nämligen: JULSÅNGER!! Hej augusti, liksom ; ) Fast det vara oxå riktigt roligt, och jag tror att det kommer att bli riktigt bra. Kul med nytt material! Det här hösten kommer att bara försvinna i ett nafs, tror jag... 

Jag var förresten på koll igår hos MVC, och allt såg så himlans fint ut, bättre än på länge. Alla värden va jättebra, och jag kunde nästan känna det på mig redan innan. Jag har verkligen tagit det lugnt nu i veckan, och jag vet ju att det gör skillnad, men det är ändå svårt att bara "göra ingenting! Maja  är jättesnäll och är verkligen förstående, det kan ju inte vara så lätt när man bara är 6 år, men hon har verkligen varit hjälpsam när jag har bett om det, och visar stor förståelse. Hon kommer att bli världens bästa storasyster till den här busiga lilla saken, som redan håller mig vaken om nätterna ; ) 

När jag kom hem hade Herman städat iordning allt, det fanns middag åt mig i kylen (jag hann inte äta innan kören) och det var uppdiskat på bänken. Maja sov så sött med nytvättat hår i FLÄTA (stort när man e kille), så jag har vart inne och pussat lite på henne.  Det kändes faktiskt jättelyxigt!

Nu innan jag somnar, ska jag bara ta ett par rutor på min nya Marabou "frukt & mandel" som legat i kylen ett par dagar, och bara tittat på mig. Det måste väl ändå vara en klassiker, by the way, jag kommer ihåg att mamma köpte den förut, och då tyckte jag veeerkligen att det smakade "vuxengodis" om chokladen. Haha, tänk så man ändrar sig... 

Gonatt på er alla Underbara,
ni vet vilka Ni är

1 kommentar:

  1. Ja den är fan verkligen underskattad, frukt & mandel! ^^

    SvaraRadera