tisdag 21 augusti 2012

Monday

Igår var verkligen ingen bra dag för mig, åtminstone inte hur jag mådde. Jag var ju sängliggandes fram till klockan halv 2 ungefär, sen började kroppen så sakteliga hitta någon sorts balans, och illamåendet och yrseln lade sig, iallafall det värsta. Hoppade in i duschen, försökte komma igång, och jag gick och plockade lite här hemma. 

Strax efter kl tre gick jag till skolan för att hämta Maja. Hon är verkligen superduktig och tycker att det är roligt i skolan, men det är lite knepigt att komma in i nya klassen. Hon är en av totalt 3 barn som kommer "utifrån", iochmed att hon gick på Korsängens förskola innan. De andra barnen känner varann sedan dagis, så de är redan grupperade, och jag veeet att det kan ta lite tid att hitta varandra, men det känns ändå tungt att hämta henne, och se att hon leker för sig själv VARJE gång man kommer... Vi försöker att pusha och uppmuntra henne till att våga ta kontakt med de andra barnen, men men, det kan ta tid.. Det vore intressant att veta hur de andra föräldrarna pratar med sina barn om sånt här. Det känns ju inte heller riktigt schysst att bara lägg allt ansvar bara på henne. Blir det inte bättre snart, så ska jag kolla av med fröknarna hur de upplever situationen.

Efter skolan mötte vi upp Ida, och så promenerade vi tillsammans till Åsa och tog en fika på hennes café. Det blev en lugn promenad i värsta pensionärstempot, kan jag lova! : ) Efteråt skjutsade vi hem Ida, och passade på att handla lite till middagen, som blev Pasta Carbonara och tomat/mozarellasallad.

Sent igår kväll fick vi spontanbesök av väldens härligaste pastor Urban!! Ni som var med på vårt bröllop minns honom nog som mannen i ormskinnskostym ; ) Han hade varit i Västerås och avslutat det sista med Ledin-turnén, så han kom in på en kopp kaffe och vi hann prata och uppdatera lite kring vad som hade hänt sedan sist vi sågs, vilket var massoooor! Kan inte fatta att det var SÅ himla länge sedan vi sågs, nu måste det bli bot och bättring! : )

Idag så är Herman hemma, så han ska riva trallen där "nya huset" ska byggas. Taket rev han och Micke i helgen, och Håkan var här i går med grävkillen och planerade lite, så förhoppningsvis ska det grävas torsdag eller fredag den här veckan. Hoppas hoppas!!

Idag ska jag fortsätta med min "never-ending" strykhög, och även börja rota fram lite av Majas vinterkläder från i våras, så får vi se om det är något som fortfarande passar och vad som behöver uppdateras. Gissar på det mesta, men hoppas på så lite som möjligt!

(By the way, har ni sett av dom släpper nya "House of Lola-höst-kollektionen" nu i dagarna? Jag har sett lite sneakpeakbilder på FB, och en del ser sååå fint ut! En topp/tunika till mig, och vad jag tror är en kappa/klänning som skulle passa perfekt till Maja, som kommer bli svåra att motstå.. ; ) Ska bli jättespännande att se dem live snart!! )

Lite bilder såklart oxå:





Och sen lite mera fint som jag oxå hittade på sidan...






Kolla in hemsidan med allt fint

Bye bye for now!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar