tisdag 21 april 2009

Ny cykel, trallvirke & PARTY!!

Så här förvånad såg Maja ut när virket kom på lastbilen.. ; )

Nu har jag precis varit och hämtat mackor på Tammerfors till mötet, och fyllt upp 2 stora kannor med kaffe, och fyllt på i fruktfaten. Hoppas att dom har så det räcker en liten stund ; )
Kan erkänna att jag också är väldigt trött efter helgen fortfarande, och Herman är inte heller helt hundra. Maja har nog inte heller fattat att projektet är över för denna gång, och är lite extra mammig- och pappig fortfarande. Eller så har hon visst fattat, och är bara sur över att vi varit borta så mycket, and I can´t blame her! : / Usch, det dåliga samvetet hänger över mig fortfarande, och resulterade i en ny cykel till Maja i söndags. En ny, röd jättefin riktig liten cykel, med stödhjul, vita/glittriga fiskar på ramen och en matchande hjälm till. (För inte kan man ha den gamla hjälmen till ny cykel, den var ju dessutom rosa och matchade inte alls.. ; / ) Ni kan tro att hon var stolt!

Nu vill jag bara att det ska bli varmt och fint väder också, så kan sommaren då komma och ta mig med storm; nu vill jag vara ute och fixa fint hemma! Trallvirket kom (och det med besked) hemlevererat till oss i fredags, och bara väntar på att få bli till trall på fram- och baksidan. Jag har massor av ”trädgårdsprojekt” som jag vill sätta igång
med, helst bums! : )

Dessutom så dök det upp TVÅ st roliga festinbjudningar igår i posten, mitt i den annars så tråkiga högen med reklam och RÄKNINGAR…. Världens bästa Urban fyller 40, och ska ha stor baluns i Sthlm i maj med flera band, och typ hela den svenska musikindustrin, såg det ut som på ”inbjudningslistan”. Åh, det ska bli såååå roligt! Sen fyller världens roligaste Ola också 40 år (vilket man knappt kan fatta!) i maj och ska ha fest på Aronsborg med hotellövernattning och allt! Plus ett bröllop som vi också ska gå på i maj, tja det blir till att börja leta ”kalaskläder” ganska så omgående minsann. Och boka barnvakt, för HÄR ska partas…. : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar