tisdag 7 april 2009

Massa tyll till mamma!!

Åkte till Sumpan i fredags & hämtade ””Pappa-Heman” (som Maja säger ) efter jobbet. Med sin godispåse hårt i handen gled hon in genom dörrarna till butiken, jättestolt! - Min pappa! Vi ska hämta dig!! Tänk va spännande det kan vara med de enklaste saker, när man är barn. I Love it!
Vi vara bara där en snabbis och hälsade på, sen åkte vi förbi Tygbutiken med stort T.
En timme därinne, och kom ut 1100- kronor fattigare. Och gladare! : )
Hittade massor, men tyvärr inte allt som jag skulle velat ha, men tur va kanske det. Köpte däremot ett tyg som jag letat efter jättelänge, som jag ska sy kuddar av, och en ny dyna till majas vagn. Kommer bli skitsnyggt!

Sen åkte vi til Ikea Barkarby, för att kolla in deras nya utemöbler, som jag suktat efter på nätet sedan i januari. Jag vill ju helst egentligen ha den där andra hörnsoffa som vi hittat på bilden här nedanför, men plånboken ska ju räcka till också, tyvärr..
Resultat: Den va inte alls så fin som den sett ut på bilden, och MYCKET ljusare i verkligheten. Jag som hade tänkt att den skulle vara lite halvmörk och ”levande” i mönstret. Men den såg mer ut som en för mörk foundation i färgen, och alla trådar var i exakt samma färg, så den såg jätteplatt ut! Rent komfortmässigt så var den väl helt okej, men i slutändan så blir nog priset detsamma som för den andra, med dynor och allt.

Well well, vi åkte därifrån med 20 nya kaffemuggar istället, och lite lådor att packa fulla med skräp från garaget. Skräp, för att förtydliga: Saker som Elin tycker är jätteviktiga, som kan komma till användning senare och definitivt ska sparas. Eller: saker som Herman tröttnat på att flytta runt och som man lika gärna kan kasta. På studs!
Jag vann den här gången! ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar