tisdag 28 april 2009

Igår var det städdag hemma!

Gnodde på allt vad jag orkade överallt, men det där jäkla byggdammet från i helgen bara letar sig fram till nya ställen hela tiden! Mest irriterande är att det dessutom hittar tillbaka dit man redan varit och dammorkat både en och två gånger : (
Sen tänkte jag baka. Snälla grannen Marianne överraskade mg i vintras med ett fat fullt av hembakta knäckflarn fyllda med smörkräm (som jag fyllde lite extra med Lemon Curd, och de blev sagolika!!).
Så, sånna har jag varit sugen på sedan dess, och tänkte därför baka det igår. Men, vår J***A ugn bara trilskades, och den ena plåten blev knappt gräddade, och nästa satte igång brandvarnaren för att det blev kolsvarta! JÄTTEARG var jag, och illa luktade det av allt det brända hemma!! Hur ska man göra!?
Vi får ringa Ikea IGEN alltså och reklamera igen, för det är uppenbarligen nått som inte är helt OK med den där summa spisen.. . *mutter*

Nästa projekt blev istället en choklad-kola-paj, som faktiskt ser riktigt lyckad ut där den står hemma i kylen, och bara väntar på att bli uppäten ikväll ; ) Lättvispad grädde med pyttelite creme fraiche i, och några färska hallon till, tror jag blir kanon! Hoppas tjejerna gillar den!

En snabbis till Solariet hann jag med också, och jag kan lova att jag var snabb. 20 i 9 kom jag iväg hemifrån, och 9 stänger dom. Så det blev ungefär 14 härligt svettiga minuter under rören, och när jag kom ut från solariet var det släckt och bommat i hela lokalen. Det kändes lite läskigt, nästan som att jag var där och gjorde inbrott.. : )

Kom hem kvart över nio, efter ett snabbt besök på Coop också, och Herman hade varit en ängel och nattat Maja och börjat städa och tagit hand om MASSOR med tvätt. Jag fattar HELT ÄRLIGT inte var den kommer ifrån?! Hur många ÄR DET som bor hemma hos oss egentligen?! Minst 10 pers om man kollar på tvätthögen iallafall.. ; )

Well, det får vara allt för nu, NU jag ska börja ladda för den där pajen istället.. : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar