torsdag 9 april 2009

"The fast and the furios"!

♥♥♥
Jag var snabb igår efter jobbet, & hann med att:
- Hämta Maja på dagis
- Sola (åhh det var sååå skönt!) Fick dessutom p-plats direkt utanför. Och det solariet jag vill ha var ledigt: Va, det händer ju ALDRIG!! : )
- Sen till snälla Gunilla på Kickan´s för att låna en grej till showen, det blir nog kanon! Precis så bra som jag hade hoppats!! : P
- Sen iväg till Marina, som hade hunnit sy om min tröja, så nu var den helt perfekt! Kom dessutom hem med en ny sjal i underbart grönt-turkost-beige-brunt från samma ställe, som hon nyss hade fått hem. Tror att jag köper den andra i röd-rosa-orange också, hon lovade att hålla den över helgen till mig. Den var jättefin och knallig i färgerna, fatta vad snyggt i sommar, med den sjalen till en vit klänning och bruna ben! (Det lära ju inte vara mina ben vi pratar om, men men, man kan väl få drömma). Jag provade också ett par snygga svarta skor med hög klack och ett glitterspänne över tårna, som jag blev lite sugen på. Dom var nedsatta i pris.. Frågan är bara: Hur motiverar jag han där hemma? ; )


- Hämtade mitt paket på Stjärnköp också, som hade kommit från LaRedoute. Joy joy, tills jag kom hem. Dom hade glömt att packa en svart tunika som jag tänkt att ha på showen. Bältet jag beställde kom i HELT fel modell. Linnena var precis för små, men om en sisådär 3-4 kg kommer de nog sitta perfekt. Klänningen iag suktat efter sedan i höstas såg.. well, inte riktigt ut som jag hade tänkt. Det blir nog tyvärr retur på den : ( Sen lite andra kläder oxå, men överlag var det en bra beställning. Bara klänningen och kanske ett plagg till som åker tillbaka, har inte riktigt bestämt mig ännu.

Deras kundtjänst däremot får största tänkbara MINUSTECKEN av mig!!!! Jag ringde upp igår för att höra hur jag skulle göra med tröjan som de glömt att skicka, för den stod nämligen med på fraktsedeln som ”levererad”. KÄRRINGEN som svarade i telefon var nog bland de otrevligaste jag mött, och fick mig att tända till på alla cylindrar! Orkar inte dra hela storyn, men hennes chef kommer definitivt att få ett argt samtal ifrån mig, Det här tänker jag INTE släppa i första taget!
- Herman var en ängel och hjälpte mig att färga håret också, sent igårkväll. Så nu är jag ”back to black”, och det känns skönt. Trodde inta att jag hade saknat det såhär mycket.
- Hann starta symaskinen också, medans färgen verkade i håret. Funkade perfekt. Blev nästan helt klar med mina ”skinnbyxor”, eller tajts kanske man ska kalla dem, för de är gaaanska mycket stuprör. Jaja, det blir nog bra med stövlar till.

Nu är det dags för fika, äntligen, jag är jättehungrig redan!
Kram på er allihop,
och GLAD PÅSK!!! ♥♥♥

1 kommentar:

  1. Oj oj oj vad du hann med igår, jag är imponerad =)
    Tråkigt dock med surkärringen och att klänningen inte passade.
    Puss i påsk

    SvaraRadera