onsdag 8 april 2009

Showträning & dum symaskin!

Showträning på Musik & Dansskolan igår kväll 18.30 – 22.00
Det känns som att man börjar fatta hur showen kommer att bli nu, och koreografier och sånginsatser börjar hamna på rätt plats. Oftast i alla fall. För de flesta…. : )
Men det är en låt jag blir tokigt på! Varför vill mina fötter inte snurra åt samma håll som jag vill? Hur svårt kan det var? Jag kan ju hemma?!! Blä blä blä!!
..” dont wanna stop at all”….
Jo, på den låten vill jag det. Kan vi inte ta den i Slowmotion så mina dumma cp-fötter hinner med? Jaja, nu har jag fått klaga av mig lite, positivt tänkande är nog bättre istället!

Har ni märkt förresten att våren äntligen har kommit? Helgen som var bjöd ju på underbart väder, och vi hann med en korvgrillning på baksidan hemma. Hur mysigt som helst! Tyvärr så blåste det ju lite, och så gick solen i moln ibland och då blev det ju SKITKALLT, men överlag: Jättejättemysigt och trevligt att det blev av. Och igår gick jag barfota i skorna, underbar känsla, Det är vår för mig!!

Ikväll hoppas jag att jag ska hinna sätta mig och sy lite på scenkläderna. Min dumma symaskin fick ju för sig att ge upp häromveckan, varpå jag lånade Idas i stället. Men det måste vara dålig karma eller nått; den var också trasig!
Paniken växte, hur skulle jag nu hinna?? Jag har ju 5 klädset jag ska hinna sy, plus de jag ska fixa till Jonas & Ida. Ett tag var jag nästan på väg att åka till Västerås och bara panikhandla första bästa symaskin för att kunna komma igång, men Jonas var en ängel och lånade sin mammas symaskin till mig istället. : )
Men nu hoppas vi på det bästa, jag har inte vågat provsy den ännu. Hoppas det går bra ikväll!
Och så ni vet; är jag naken på scen så vet ni varför.. : )

♥♥♥

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra med symaskinen, själv ska jag hem till fru Unnerstedt och botanisera i hennes garderob.
    Kram

    SvaraRadera