onsdag 18 november 2009

28 är samma som 101, eller ?

Hur fasen räknar man ut ägglossningen när det;
1- SKA vara 28 dagar mellan
2- sist var 101 dagar mellan senaste mensen
3- och nu var 46 dagar innan mensen behagade komma..!






Jag blir tokig på det här!


Dessutom så är magsmärtorna värre än vad de någonsin varit förut mellan mensen, och faktiskt dessutom värre när mensen väl kommer. Känns fasen som när värkarna satte igång, kramperna gör het sjukt ont ibland. Idag har jag legat däckad hela eftermiddagen, Herman fick styra upp middag, nattning av Maja och hela "kvällspasset" medans jag  låg och sov i soffan med filtar och vetekudden på magen. 
Blä blä, känner mig helt slut i kroppen, fast nu verkar det som att den äntligen lugnat sig lite...
Herman servade med värktabletter, thé och Maltesers, så nu tänkte jag försöka sova lite, och hoppas att det här var den "värsta dagen" for now iallafall.. ; )


Ska öva med småsyrrorna imorgon, hoppas det blir av och inte bokas av/glöms bort/dubbelbokas/kommer igång för sent, har annat jag ska hinna med oxå! 
Kram & gonatt

4 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur det är, jag har eller hade 47 dagar imellan min innan jag började med prevenivmedel. Vilket gör att inga uträkningar stämmer när man ska försöka.

    Jag hade oxå sånna smärtor emellan och under mens så man höll på att avliva kändes det som. När jag kollade upp det så visade sig att jag hade cystor, inga farliga dock, men de "störde" liksom och efter titthålsoperation så blev det bra.
    så du kanske bör kolla upp det så att du inte har desamma, för det kan även störa mencykeln.

    KRAM Madde

    SvaraRadera
  2. Tack snälla, det lutar väl åt att jag får ringa gyn igen, och det var ungefär samma som storasyster Annie sa tidigare idag oxå ; ). Usch och blä, men det är väl bara att ta tag i det, så kanske man kam få lite rätsida på det här... Kram på er, och tack igen // E

    SvaraRadera
  3. Jag är helt säker på att Maltesers var den bästa medicinen!! : )

    SvaraRadera
  4. Ja, det var inte helt fel iallafall just då iallafall.. ; ) // E

    SvaraRadera