torsdag 12 november 2009

Årets färg: Grått!

Dåså, har precis plockat undan kaffet, och släppt ut syrrorna för promenad hem i kylan. Hade ju egentligen tänkt att köra hem dom, men missade helt att Herman jobbade "ute på fältet" idag. Känns ju sådär att lämna lillsmulan hemma, även om det egentligen skulle funka, och hon säkert inte ens skulle vakna. Men iallafall; skulle det hända nått medans man var borta skulle man ju ALDRIG förlåta sig själv. Så, dom fick helt enkelt knalla hemmåt, bra dock att dom kunde gå tillsammans, iallafall en bit...


Hanna och jag startade kl 17.30 med avfärd mot Hälla och shopping. 2 timmar hade vi konstaterat, det skulle räcka, det blir ju 30 min i varje butik; Lindex, KappAhl och H&M, och så lite extra tid utifall att det behövdes nånstans. Det blev kanon, vi hittade en hel del bra grejer till Julshowen på Joar (som jag dessutom hörde nyss; är HELT UTSÅLA alla shower, det känns ju bara SÅÅ roligt!!) första helgen i december. Framför allt till det första setet, som ska vara grått. Jag tror att ALLT som Hanna (or "Tiny-ass" som vi oxå kan kalla henne) köpte faktiskt var grått, och hon gjorde en hel del bra klipp! Hon hittade lite på reasnurran, lite fick hon avdrag för i kassan för det var en pyttepyttepytteliten reva i tyget som knappt syntes, 25% rabatt på ett plagg osv.. Hur gick det till, ALLT mitt var ju på ord. pris...? Nåja, jag fick det som jag letade efter med mig hem iallafall, så jag är nöjd. Plus lite till såklart, och ett awsome glitter-blom-diadem som jag gillade, vi köpte faktiskt samma till oss alla 3, det kan väl bli snyggt på scen?

Glitterbolero; vem kan motstå?

I already have this dress in Black, så det var bara att 
slå till när den var såhär snygg i rött oxå!

Syyypercoolt halsband, som Maja skulle ha sagt. Mummy liked!


Vi kom ut från Hälla typ 5 över 8, det var nästan så att de fick slänga ut oss, för vi shoppade in i det sista. ; ) Sen skulle vi bara ta en snabb cheesburgare på Donken, innan det bar av hemåt, så jag beställde i drive-thru-luckan; 3 st cheesburgare och en vanlig vatten. Sen betalade vi, fick vattnet, sen en påse mat (som jag nästan tappade ut igen genom vindrutan) och sen var vi ute på motorvägen för hemfärd. Så fort vi kom ut på påfarten kollar Hanna på mig men handen nere i papperspåsen- Men du, har dom börjat med kartonger på cheesburgarna..? Och i nästa sekund fiskar hon upp lådan ur påsen, och vi kan konstatera att det i påsen ligger endast en kartong med en hamburagre i. En BigMac. Inte tre. Och inte tre cheesburgare. Utan en BigMac. Hur svårt kan det vara att fixa en beställning med mat? Det var ju typ inga andra kunder där?? Well, vi fick helt enkelt dela broderligt, men det blev ju lite kladdigare att äta och köra samtidigt, än om vi faktiskt hade fått det vi beställde... Suck... Hur svårt kan det va?


Well well, på hemvägen fiskade vi även upp Ida, sen hem till oss för att repa ett tag på vår låt. Vi hann oxå med att fika med kaffe och Kanelbullar, och att beunda allt som vi hade köpt idag. Hanna mannekängade lite snyggt för oss, och vi kunde återigen bekräfta att hon INTE kan vara vår hel-syster! Hello; No ass, No hips, No boobs?? Watta hell, vem är hon?... ; ) Nej då syster, we love you, du vet att det bara är vår bittra avundsjuka som talar...  Fast du är helt sjukt smal nu, ät kvinna, ÄT!!!


Vi dansade oxå igenom de nya koreografierna som hastigast, och sen var det dags för dem att gå hem. Nu ska jag bara plocka undan lite, ta fram kläder till Maja till imorgon och så, och sen är det dags för sängen för mig  med. Får se när Herman kommer hem, jag gissar tyvärr på att det inte blir än på ett bra tag..


Kram Puss, det var allt för idag!

2 kommentarer:

  1. Usch vad långt det var hem! Och snö, som om det inte var kallt nog! Jag håller på å gört potatissoppa jag. From scratch. Det är sånt man ska göra när klockan passerat ett på natten.. not.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilk fina saker du hittat! Diademet råkar inte vara från H&M och finnas i blått med? Tänkte att det silvriga skulle passa kalasbra på showen och det blåa bara för att det var så fint :)Ses ikväll!

    SvaraRadera